מק'אפי: 62% מההורים מודאגים מהסיכונים שבגלישת בני נוער באינטרנט

על פי סקר שערכה ענקית האבטחה, מידת הדאגה זהה למידה בה מודאגים ההורים מכך שילדיהם ינהגו לאחר שתיית אלכוהול ● איך לשמור על בטיחות הילדים באינטרנט?

62% מההורים מודאגים מהסיכונים הטמונים בגלישה של בני הנוער ברשת האינטרנט, ומידת הדאגה זהה לזו שבה הם מודאגים מכך שילדיהם ינהגו לאחר שתיית אלכוהול – כך עולה מסקר גלובלי שערכה ענקית אבטחת המידע מק'אפי (Mcafee), יחד עם חברת הייעוץ ומחקרי השוק האריס אינטראקטיב.

לדברי עורכי הסקר, בתקופה זו, של סוף החופש הגדול ובימים הראשונים של תחילת שנת הלימודים, מבלים ילדים ובני נוער רבים זמן רב בגלישה באינטרנט. זאת, לצורך הכנה לקראת שנת הלימודים, לצורך סיום מטלות החופש וכמובן לצורך שמירה על קשר עם חברים באמצעות מיילים, תוכנות מסרים מיידיים וביקור ברשתות חברתיות. "לצערנו", קובעים החוקרים, "גם גורמים עבריינים שונים אורבים לילדים ולבני הנוער באינטרנט, ובדרכים שונות מנסים ליצור עימם קשר ברשתות החברתיות, בבלוגים ובצ'טים".

מק'אפי מציעה כמה כללים שיסייעו להורים ולילדים להתמודד עם הנושא:

• הכלל לפיו "אין מתנות חינם", נכון גם לרשת. הזהירו את הילדים מתוכנות חינם להורדה, שעשויות להכיל תוכנות ריגול ופרסומות.

• לא למסור פרטים אישיים! לא ניתן לדעת מי באמת מבקש את הפרטים ולאיזה צורך.

• היו מודעים לפעילות הילדים ברשת: אחת הדרכים לעשות זאת, היא באמצעות תוכנות המאפשרות מעקב של ההורים אחר הפעילות המקוונת של ילדיהם, חסימת תכנים לא ראויים ומניעת קשרים מסוכנים ברשתות החברתיות.

• הגנו על המידע במחשב: תוכנות אנטי וירוס ופיירוול מתאימות, יגנו על המידע במחשב במקרים בהם הגולש יאשר בהיסח הדעת הורדת קבצים שהגיעו ממקור לא ידוע.

• ומעל הכל – חינוך ושיתוף: חנכו את הילדים להתנהגות מקוונת נכונה. המשיכו ושמרו על דיאלוג מתמשך בכל הנוגע להתנהגותם באינטרנט ועזרו להם להימנע מלהיכנס לסיטואציות מסוכנות.

הדרכה נוספת בנושא (באנגלית) ניתן למצוא באתר מק'אפי, בכתובת הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים