הכנסייה הפרסביטריאנית בארצות הברית מחרימה את HP ומוטורולה בשל הכיבוש הישראלי

לאחר עשור של דיונים הודיעה הכנסייה הפרסביטריאנית כי היא מוותרת על הון עתק אותו הייתה רגילה לקבל מחברות הענק ● האם מדובר בסנונית שמבשרת את החרם הגדול?

הכנסייה הפרסביטריאנית בארצות הברית tהודיעה כי היא מושכת השקעותיה, בסך 21 מיליון דולר משלוש חברות: קאטרפילר (Caterpillar), ו HP מוטורולה סולושנס (Motorola Solutions), בשל הקשרים של שלושת החברות הללו לכיבוש הישראלי.

הצבעה על כך התקבלה ברוב דחוק, של 310 מול 303 חברים, באסיפה השנתית של הכנסייה ביום ו' האחרון בדטרויט.

על פי הכנסייה, קאטרפילר מספקת לישראל מוצרים המשמשים להריסת בתים פלסטיניים, HP מספקת לוגיסטיקה וטכנולוגיה כדי לסייע לאכוף את הסגר הימי על רצועת עזה, ומוטורולה סולושנס מספקת מערכות צבאיות,של פיקוח, בקרה ומעקב ב"התנחלויות הישראליות הבלתי חוקיות". על פי דובר הכנסייה "החרם נובע משנים ארוכות של חשש מהרווח של החברות האמריקניות מהכיבוש הישראלי".

מיד לאחר ההצבעה, מנהיגי הכנסייה אמרו שההחלטה לא מהווה התנגדות כלשהי לישראל, "אין בה משום כדי לשקף בצורה כלשהי חוסר אהבה לאחינו ולאחיותינו היהודיים". ההחלטה על ההימנעות מהשקעות שאושרה, כללה הקדמה המדגישה את המחויבות ארוכת השנים של הכנסייה לשלום באזור ואת הסבל של שני הצדדים.

משקיפים ציינו כי בשל העובדה שהמדובר בסכום קטן יחסית, הרי שהפעולה היא סמלית בעיקרה. ארגונים יהודיים בארצות הברית, שפעלו משך זמן רב למנוע את קבלת ההחלטה, הביעו את אכזבתם מההצבעה, גינו אותה וטענו כי היא לא מקדמת בצורה כלשהי את תהליך השלום. מנגד, עומר ברגותי, חבר הוועדה המייסדת של הקמפיין הפלסטיני לחרם האקדמי ותרבותי על ישראל, בירך על ההחלטה וכינה אותה "ניצחון מתוק".

יצויין כי ההחלטה על משיכת ההשקעות משלוש החברות לא הייתה חפוזה: הכנסייה דנה בנושא במהלך כעשור שנים, והחלטה כמו זו שעברה שלשום, כמעט והתקבלה כבר ב-2012.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים