נאג'י סוראנו, פנגו: "המניע למעבר לענן הוא הגמישות וקלות התחזוקה"

"בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא העלויות הן המניע העיקרי למעבר של ארגונים לענן", אמר סוראנו, ה-CTO של החברה ● לדבריו, "המעבר לענן של אמזון עשה לנו טוב ועזר לשפר את פעילות החברה"

"יש יתרונות רבים בעת המעבר למיחשוב ענן, אולם החשוב מכל הוא לא מה שנהוג לחשוב – צמצום העלויות לעומת מיחשוב במודל הרישוי המסורתי, אלא יכולות הגמישות ופשטות התחזוקה", כך אמר נאג'י סוראנו, ה-CTO של פנגו (Pango).

סוראנו דיבר במסגרת כנס לקוחות שערכה emind בשיתוף אמזון (Amazon). האירוע, שנשא את הכותרת The Enterprise Grade Cloud, התקיים היום (ה') באולם האירועים קריפטון בכפר הירוק, בהשתתפות עשרות מלקוחות החברה.

כלל פעילותה של פנגו הוא בחו"ל, בנפרד מהפעילות של פנגו ישראל, אמר סוראנו. הוא ציין כי החברה קמה ב-2005 ותקעה יתד בארצות הברית, קנדה ובאירופה – דרך שותפים עסקיים. "אנחנו בשלבי סיום של הקמת הפעילות שלנו בברזיל", הוסיף.

"אין לנו מוצר, אלא שירות", אמר סוראנו. "המודל שלנו הוא לספק אפליקציה בעלת שירותי ערך מוסף ללקוח. אנו ממוקדי לקוח, שהוא הנהג".

הוא מנה כמה פעילויות שנעשות בבק אופיס של החברה, "ביניהן סליקה במגוון דרכים, תוך שמירה על נתונים שונים של הנהגים – על בסיס הרגולציות במדינות השונות. אחת המטרות שלנו היא לחבר את מערכות הטלפוניה במדינות השונות למערכות שלנו. עלינו לוודא כי נתוני התשלום הגיעו למחלקות הפיקוח העירוניות בכל מקום, ולספק דו"חות במגוון צורות ובאופן אמין".

סוראנו תיאר איך הגיעו בפנגו להחלטה להגר למיחשוב ענן: "שכרנו דטה סנטר בפולין, היו עימו בעיות והבנו שעלינו לוותר על החומרה לאחר שאיזה מזגן החל לטפטף. הבנו שאנחנו צריכים לשנות את תפיסת החשיבה של הפעלת ה-IT של פנגו".

לסיכום, אמר, "המעבר לענן של אמזון עשה לנו טוב ועזר לשפר את פעילות החברה"

מעולם הבנקאות למגזר הבריאות בארצות הברית
רן רוטשילד
, מנהל התפעול של אורבוגרף, ציין כי מדובר בחברה בת של אורבוטק שהוקמה לפני 18 שנים. "במהלך שנותיה, אורבוגרף פעלה בעולם הבנקאות וסיפקה יכולות זיהוי, OCR ו-ICR", ציין רוטשילד. "לפני שלוש שנים התחלנו קו עסקי חדש, שפונה לעולם הבריאות האמריקני. אנחנו מציעים מספר שירותים במודל של תוכנה כשירות (SaaS) ללקוחות בעולם זה – בתי חולים, חברות סליקה וחברות גבייה שעובדות מול בתי החולים מצד אחד וחברות הביטוח המאשרות את התביעות בעולם הבריאות".

הוא ציין כי האתגר המרכזי שעמד בפני אנשי החברה עם כניסתם לשוק בארצות הברית הוא הצורך בעמידה ברגולציה המקומית בתחום הבריאות. "אנחנו מטפלים במידע רפואי רגיש שאסור שייצא מגבולות ארצות הברית, ואסור שיגיע לידיים לא מורשות", אמר רוטשילד. "לכן, ההיבט של ניהול ההרשאות מאוד חשוב אצלנו". עם זאת, הוא העלה בעיה: "החוק הפדרלי של ארצות הברית שמתייחס למידע רפואי ורגיש קובע שעל המידע להיות מוגן, אך הוא לא מפרט כיצד לעשות זאת".

"בשלב התכנון של המעבר לענן הבנו שאנחנו רוצים לבנות סביבה דינמית, אלסטית, שתביא לצמצום עלויות, שתהיה מאובטחת ולא פחות חשוב – שתעמוד בדרישות הרגולטור האמריקני", הוסיף.

רוטשילד אמר כי "המעבר לענן הוכיח את עצמו בכל היבט: הכסף המושקע בניהול חוות שרתים פיזית גבוה הרבה יותר מאשר זה שמושקע בענן ציבורי וקיבלנו את הגמישות הנדרשת לנו, לצד אבטחת מיד ברמה גבוהה ויכולת עמידה ברגולציה. המעבר לאמזון הביא לניהול השרתים בקליק עם עכבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים