גרטנר: מכירות הסלולר ירדו ב-6% ברבעון השני של 2009; מכירות הטלפונים החכמים צמחו ב-27%

על פי נתוני חברת המחקר, מכירות הטלפונים הניידים הסתכמו ב-286.1 מיליון יחידות, מתוכם כ-40 מיליון מכשירים חכמים ● נוקיה היא עדיין יצרנית הסלולר המובילה, עם נתח של 36.8% מהשוק, אך מרבית מכירותיה הם של מכשירים פשוטים יחסית ● סמסונג ו-LG נהנו מרבעון חזק במיוחד, ומכרו כ-55 מיליון וכ-30.5 מיליון מכשירים בהתאמה

המשבר הכלכלי הביא לירידה בהיקף מכירות הטלפונים הניידים ברבעון השני של 2009, כך קובע דו"ח שפורסם על ידי גרטנר (Gartner). על פי נתוני חברת המחקר, כ-286.1 מיליון מכשירים סלולריים נמכרו ברחבי העולם ברבעון החולף – ירידה של 6.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לעומת זאת, מכירות הטלפונים החכמים רשמו גידול מרשים של 27% ביחס לרבעון השני של 2008, והן הסתכמו בכ-40 מיליון יחידות. בכך, מיצבו את עצמם הטלפונים החכמים כמגזר הצומח במהירות הגדולה ביותר בשוק.

אפל (Apple), אשר מכירות הטלפונים החכמים שלה מתבססות באופן בלעדי על דגמי ה-iPhone השונים, מכרה ברבעון החולף כ-5.4 מיליון מכשירים ורשמה זינוק של 51% במשלוחים. נתונים אלה סייעו לה לשמור על המקום השלישי בשוק הטלפונים החכמים, אחרי נוקיה (Nokia) ו-RIM, יצרנית הבלקברי (BlackBerry).

אף על פי שנוקיה מובילה הן במכירות הכלליות והן במכירות הטלפונים החכמים, על פי נתוני גרטנר מרבית מכירותיה של החברה הפינית ברבעון החולף היו של מכשירים פשוטים יחסית. נוקיה החזיקה ברבעון השני של 2009 ב-36.8% משוק הטלפונים הסלולריים, אולם סמסונג (Samsung) ו-LG, שנהנו מרבעון מצוין, צמצמו את הפער ותפסו 19.3% ו-10.7% מהשוק בהתאמה.

סימביאן (Symbian) עדיין שולטת בשוק מערכות ההפעלה למכשירים ניידים, עם 51% מהשוק, אך נתון זה משקף ירידה של מנתח שוק של 57% שבו החזיקה החברה לפני כשנה. אנדרואיד (Android) של גוגל (Google) עדיין לא הצליחה לרשום פריצה משמעותית לשוק, והנתח שלה ברבעון השני של 2009 הסתכם בפחות מ-2%. גם מיקרוסופט (Microsoft) נמצאת בקשיים בתחום מערכות ההפעלה הניידות, וחלונות מובייל (Windows Mobile) המשיכה לאבד מנתח השוק שלה, שהסתכם בסוף הרבעון ב-9% בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים