גוגל שחררה גרסת בטה חדשה של כרום 3

הגרסה כוללת, בין היתר, דף שנפתח בכל פעם שהגולש פותח לשונית חדשה ● המשתמש גם יוכל לבחור את האתרים שהוא רוצה שיופיעו בו ולהחליט מה יוצג בדף שייפתח ● הדפדפן החדש אמור להיות תואם לתקנים של HTML 5, כולל מיתוג סרטוני וידיאו

גוגל (Google) שחררה בסוף השבוע גרסת בטה חדשה לכרום 3 – הדור הבא של דפדפן האינטרנט שלה. גרסה זו כוללת מספר שינויים לעומת הגרסה הנוכחית של הדפדפן (גרסה 2), הנפרשים על פני מספר תחומים משמעותיים, בעיקר ויזואליים.

השינוי הבולט שבהם הוא דף חדש שמופיע בכל פעם שהגולש פותח לשונית חדשה. אם בגרסה הנוכחית יכול לראות מי שבוחר בכך את תשעת האתרים הפופולריים ביותר לפי ההערכה, בגרסה החדשה יכול המשתמש לערוך את הדף הזה: למחוק אתרים, לקבוע שאתרים מסוימים יופיעו בו באופן קבוע באמצעות "נעיצתם" במקום הרצוי ולשנות את סדר הופעתם. הדף החדש יכול להכיל עד שמונה אתרים בלבד – שתי שורות של ארבעה אתרים. בנוסף, עברה תיבת הפעילויות האחרונות מהצד השמאלי של הדף לחלק התחתון שלו, במטרה למרכז את תשומת הלב לאתרים עצמם. כמו כן, התווספה תיבת Even More, שעדיין לא נמצאת בשימוש (נכון לעכשיו, היא מכילה טיזר: ?What will we put here).

המשתמש בגרסה החדשה של כרום אף יכול לבחור מה יוצג בדף. ניתן לעשות זאת בלחיצת כפתור קטנה: במקום את צלמיות האתרים, אפשר להציג בה רשימה בלבד, להציג את שתי התיבות מתחת או רק אחת מהן, להסתיר אותן או לחזור במהירות לתצוגת ברירת המחדל.

שינוי ויזואלי נוסף הוא אפשרות לבחור, דרך הגדרות התוכנית, בסקינים, בדומה למה שניתן כיום לבצע באופרה ובפיירפוקס. דרך תפריט ההגדרות עוברים לאתר מיוחד שמציג את הסקינים הזמינים, מורידים קובץ קטן למחשב, והרקע של הדפדפן משתנה מייד, ללא צורך באתחול מחדש.

כמו כן, כאשר משתמשים ב-Omnibox – שורת הכתובת והחיפוש המשולבת של הדפדפן – מוצגות לצד התוצאות צלמיות קטנות. אלה אמורות לעזור למשתמש להבחין בין שורה שמציינת אתר באופן כללי, שורה שמציינת אתר שכבר כלול במועדפים, שורה שמציינת חיפוש ועוד.

הדפדפן החדש אף אמור להיות תואם לתקנים של HTML 5, כולל מיתוג סרטוני וידיאו. לפי הבלוג הרשמי של כרום, גרסה 3 שלו מהירה ב-30% יותר מגרסה 2 במבחני הג'אווה-סקריפט Sunspider ו-V8.

ניתן להוריד את הגרסה החדשה באתר שהקימה גוגל לצורך כך.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים