פרגל מק'דונל, אינפורמטיקה: "ארגונים שלא יישמו אינטגרציית נתונים – לא ישרדו את המשבר"

מק'דונל, סגן נשיא ומנהל מכירות לאזור EMEA, ביקר את לקוחות אינפורמטיקה בארץ וחגג עם אנשי אמן מחשבים עשור לפעילותה כנציגה ומטמיעה של מוצרי החברה בישראל ● "השוק הישראלי בשל טכנולוגית. הוא מהווה עבורנו מנוע צמיחה, וכבר היום יש לנו עשרות לקוחות בישראל"

"רבעון אחרי רבעון, תחום שילוב הנתונים וטיובם מופיע בעדיפות גבוהה אצל המנמ"רים, לצד אבטחת מידע ובינה עסקית; כך גם קובעות גרטנר (Gartner) וחברות המחקר האחרות. ארגונים שלא ישקיעו בתחום, לא ישרדו את המשבר, והנתונים המספריים ברווחים שלנו במחצית 2009 מוכיחים זאת חד משמעית", כך אמר לאנשים ומחשבים פרגל מק'דונל, סגן נשיא ומנהל מכירות אינפורמטיקה (Informatica) לאזור EMEA. מק'דונל הגיע ארצה בראש משלחת של אנשי החברה, ביקר את לקוחות אינפורמטיקה בארץ וחגג עם אנשי אמן מחשבים עשור לפעילותה כנציגה ומטמיעה של מוצרי החברה בישראל.

לדברי מק'דונל, בשל המשבר, "המנמ"רים מצויים כיום בלחץ של ריבוי משימות גבוה מבעבר: לשפר את ביצועי מערכות ה-IT לצד צמצום העלויות שלהם; לשלב בין המידע הפרוס בארגון עם יעדיו העסקיים; לחבר את המידע הנכון למשתמש הנכון ביישום הרלוונטי עבורו; ולענות לכמות ההולכת וגדלה של הרגולציות והתקנות".

ומהם אתגרי המנמ"ר בהיבט הטיפול בנתונים?
"ארגונים מצויים במצב של ריבוי נתונים, המפוזרים על פני יישומים רבים ומערכות IT שונות. הם מתאפיינים בחוסר האחידות שלהם, חוסר היכולת ליצור אמת ארגונית אחת וחוסר היכולת לשנע את הנתונים מיישום אחד למשנהו. זה פוגע ביכולת לנצל את הנתונים ולהופכם למידע בעל ערך עסקי. שילוב נתונים ארגוני הוא הבעיה – והוא גם הפתרון והמפתח להצלחה. נתונים שאינם נגישים ואיכותיים, לא תורמים לתהליך העסקי".

וכיצד אתם עונים לכך?
"אינפורמטיקה היא החברה היחידה שמספקת פלטפורמה נייטרלית, המטפלת בנתונים בכל שכבות ה-IT בארגון: המיינפריים, מחסני הנתונים, מערכות ERP של אורקל (Oracle) וסאפ (SAP), מערכות ה-CRM השונות – לרבות סיבל (Siebel) ו-Salesforce.com, מערכות לשרשרת הפצה, מערכות BI ומערכות פיננסיות שונות. המטרה היא ליצור מקום אחד מרכזי שבו נמצאים הנתונים – ומשם להעבירם למשתמשים וליישומים, אחרי שאלו עברו תהליך של ניקוי וטיוב, וזאת תוך יצירת ערך עסקי לארגון שלהם. תחום זה נמצא בראש סדר העדיפויות של המנמ"רים, כי הם מבינים שהמידע הארגוני הוא נכס, אבל כדי ליצור מידע – צריך לטפל בנתונים. התוצאות העסקיות של אינפורמטיקה בשיא המשבר, ברבעונים הראשון והשני השנה – עם מכירות הגדלות בקצב שנתי של יותר מ-20% – מוכיחות זאת".

אילו מגמות חדשות יש בעולם אינטגרציית הנתונים?
"המגמה החזקה ביותר בתחום היא ערבול- מיסוך נתונים, Data Masking. בארגונים יש כיום נתונים רגישים, אישית או עסקית. זליגתם או העתקתם עלולות לגרום לנזק בלתי הפיך לארגון. לרוב המידע מאובטח, אך לעיתים הוא חשוף, כי הארגון עובד ב-IT במיקור-חוץ, או שהנתונים נחשפים בסביבת הבדיקות וסביבת הפיתוח ב-IT. פתרון ערבול הנתונים ממסך את המידע הרגיש. התהליך נעשה בצורה אוטומטית: המידע הרגיש מוסב למידע לא מזוהה, הנראה מציאותי, תוך שימור תכונותיו המקוריות. הוא נשאר רלוונטי ובעל משמעות, אך לא ניתן להשתמש בו. זו מגמה שכבר החלה, ואנו רואים בחודשים האחרונים שהיא גדלה".

"מגמה נוספת היא ניהול מחזור חיי המידע, ILM, שלטובתה רכשנו את אפלימיישן (Applimation), העוסקת בתחום. אפלימיישן מספקת פתרון לניהול השלבים השונים ביישום מחזור חיי הנתונים, משלב הבדיקה ועד שלב האירכוב, תוך הפחתת העלות של יישומים ארגוניים גדולים, כגון: ERP, CRM, HR ו-SCM".

לסיום, תאר התרשמותך מהשוק הישראלי.
"זהו שוק גדול יחסית לשווקים אחרים של אינפורמטיקה, בשל היותו בשל טכנולוגית. ב-2006 אינפורמטיקה רכשה את הסטארט-אפ הישראלי אייטמפילד (ItemField) תמורת 55 מיליון דולרים, ולכן יש לנו בתל-אביב מרכז מו"פ העונה לצרכי הלקוחות. אייטמפילד פיתחה פתרון נהדר לטיפול באינטגרציה של נתונים לא-מובנים וחצי-מובנים, שמגיעים לארגונים ממספר רב של מקורות".

"בשוק הישראלי יש עשרות לקוחות של אינפורמטיקה – מדובר בכמות מרשימה, והוא מהווה עבורנו מנוע צמיחה עסקי. אנו חזקים בעולם הטלקום, כשרוב חברות הטלקום, הסלולר וספקיות התקשורת בישראל הן לקוחות שלנו. מגזרים נוספים בהם יש לנו אחיזה הם הביטוח והבנקאות. אנו עוסקים בנתונים שמהווים את מהות הארגון, וזה כוחנו מול המתחרים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים