מקסין פסברג תדליק משואה בטקס יום העצמאות

מנכ"לית אינטל ישראל נבחרה להדליק משואה יחד עם 13 נשים נוספות, בהן הטניסאית שחר פאר, השחקנית מרים זוהר, ח"כ לשעבר גאולה כהן והכתבת הצבאית כרמלה מנשה ● לדבריה, "ישנן נשים רבות בתעשיית ההיי-טק הישראלית שראויות לכבוד הזה ואני חשה שאני מייצגת כל אחת ואחת מהן"

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל. צילום: פלי הנמר

מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל (Intel) ישראל וסגנית נשיא החברה העולמית, נבחרה לאחת מ-14 הנשים שידליקו משואה בטקס הדלקת המשואות, שיתקיים בערב יום העצמאות הקרוב.

פסברג נולדה ביוהנסבורג, דרום אפריקה, ועלתה לארץ ב-1975. לאחר עלייתה עסקה בהוראה, אולם עזבה את התחום ב-1983, מאחר שלא ניתן לה תפקיד המנהלת בבית ספר בירושלים, ועברה לאינטל. תחילה היא עבדה בחברה כמהנדסת ליתוגרפיות, כחלק מצוות ההקמה של המפעל Fab 8 של החברה בירושלים. ב-1991 יצאה להכשרה במרכז הפיתוח של אינטל בפורטלנד ופיתחה שם שיטה לשימוש בפולימיד בתעשייה, שנרשמה כפטנט.

לאחר כמה שנים חזרה פסברג ארצה ושימשה כדוברת אינטל ישראל וכאשת הקשר של החברה עם האקדמיה בארץ (פסברג היא בעלת תואר שני בכימיה מהאוניברסיטה העברית). ב-1995 היא נטלה חלק בהקמתו של עוד מפעל של אינטל בארץ – Fab 18 בקריית גת, ולאחר שהוקם שימשה בו כמנהלת חטיבת ההנדסה. היא מונתה למנכ"לית אינטל ישראל ב-2009. יצוין כי פסברג משמשת בוועדה הבוחרת את הזוכה בכל שנה בפרס ממשלתי אחר: פרס ראש הממשלה ליזמות וחדשנות.

פסברג אמרה כי "הבחירה בי להדליק משואה בטקס המרכזי של יום העצמאות היא כבוד גדול באופן אישי ואות של כבוד לאינטל ישראל, שכבר 40 שנה תורמת לכלכלה, לתעשייה, לחדשנות ולקידום דור העתיד של מדינת ישראל. ישנן נשים רבות בתעשיית ההיי-טק הישראלית שראויות לכבוד הזה ואני חשה שאני מייצגת כל אחת ואחת מהן. אני נרגשת מאוד להדליק משואה במיוחד השנה, כשהטקס כולו מעלה על נס את ההישגים והאתגרים הניצבים בפני נשים".

משרד התרבות והספורט, שבוחר את מדליקי 12 המשואות, החליט כי השנה ידליקו אותן נשים בלבד. בין הנשים הנוספות שנבחרו לכך ניתן למצוא את הטניסאית שחר פאר, השחקנית מרים זוהר, ח"כ לשעבר גאולה כהן והכתבת הצבאית כרמלה מנשה. טקס הדלקת המשואות מתקיים מדי שנה ברחבת קברו של חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל, בירושלים. הוא מסיים את אירועי יום הזיכרון ופותח את חגיגות יום העצמאות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים