טלגרם: להתכתב כשאיש לא מאזין

המכירה של ווטסאפ לפייסבוק העלתה שאלות רבות בקשר לאבטחה באפליקציית ההודעות המיידיות הפופולארית ● האפליקציה שנסקרת הפעם מצאה פיתרון לחששות האלה

רכישת ווטסאפ (WhatsApp) בידי פייסבוק (Facebook), השאירה לא מעט משתמשים במצב בו הם צריכים לשקול את המשך צעדיהם לגבי המשך השימוש באפליקציית ההודעות המיידיות הפופולארית כל כך. במיוחד נוגעים הדברים לגבי אותם משתמשים שתנאי השימוש והפרטיות חשובים להם.

פייסבוק, אם נאמר זאת בעדינות, לא ממש חושבת שמדיניות פרטיות ברורה שמגנה על המשתמשים היא דבר חשוב. אם כבר, היא דוגלת בהפך הגמור. לעיתים, לאור השינויים הרבים שהיא מבצעת במדיניות הפרטיות שלה, נראה שמדובר בקוף שהיא הייתה שמחה להוריד לחלוטין מהכתף שלה.

אבל איך אפשר בלי? מתברר שאפשר. באופן כללי ווטסאפ לא הייתה ולא לרגע אחת אפליקציית השיחות המיידיות היחידה בשוק, ובכל רגע נתון היו לה מתחרות, ועכשיו מתברר שאחת מהן, בשם טלגרם (Telegram) הופכת ליותר ויותר פופולארית בזכות התמקדותה בשתי נקודות עיקריות: מהירות עבודה ואבטחה.
מה הכוונה באבטחה? באופן כללי כל השיחות שמתנהלות בין האנשים המחוברים לאפליקציה, או יותר נכון לשירות, מבוצעות ונשמרות בענן, וזה כולל הכל: טקסטים, תמונות, קטעים קוליים וכדומה, כל מה שאפשר לשלוח בין חברים או כמובן בקבוצה.

אבל אם רוצים, אפשר לבחור בתפריט באפשרות קטנה שמכונה New Secret Chat. בחירה באפשרות הזו מובילה לשיחה שפרטיה אינם מתועדים בשרת של טלגרם, וחשוב יותר, לאחר זמן קצר ההודעות שנשלחות משמידות את עצמן, כשאפשר לקבוע תוך כמה שניות פעולה זו תתרחש.מעבר לכך, בכדי שהשיחה אכן תהיה סודית החברה, לטענתה לפחות, מפעילה הצפנה מקצה לקצה כדי להבטיח שההודעות שנשלחות אכן נקראות על ידי מי שהמשורר כיוון אליהם.

מעבר לכך קשה לומר שמשתמשי ווטסאפ יזדקקו להכוונה מיוחדת או לשיעור פרטי כדי להתחיל מיד להשתמש בטלגרם. סביבת העבודה הכללית מאוד דומה, ואפילו רשימות האייקונים שניתן לצרף נראות, לפחת בבדיקה לא מחייבת, זהות לחלוטין. אפשר כמובן לבחור רקע חלופי שליחות, ואפשר כמובן לצרף פרטים רבים לכל שיחה, אבל מבחינת העבודה השוטפת, זה נראה כמו סיים סיים.

מבחינת קבוצות טוענים בטלגרם שאפשר לצרף לכל קבוצה עד 200 משתמשים, פי ארבע יותר ממה שווטסאפ מאפשרת. בנוסף ניתן לצרף סרטוני וידאו בגודל של עד 1 ג'יגה-בייט וכן ניתן לשלוח כמה תמונות ביחד מגלריה כזו או אחרת בבת אחת, ולא רק אחת אחרי השנייה.

עוד נושא הוא שהכל נשמר, כפי שהוזכר לעיל, בענן להוציא שיחות סודיות. זה אומר שאין צורך בגיבוי כדי לשמור על השיחות ועל מה שנשלח בהן, וזה גם אומר שאפשר לגשת לחומרים שלכם, וכמובן לאנשי הקשר, מכל מכשיר, בכל עת ומכל מקום, ולאו דווקא מהמכשיר שלכם.

מבחינת מהירות העבודה בהחלט תופתעו לטובה, אבל הבדיקה שאני ביצעתי עוד לא הייתה במעמד של משתמשים רבים מדי. בכל זאת, רוב החברים שלי הם בווטסאפ ולא בטלגרם. חבל שהחברה לא צירפה איזו אפליקציה חיצונית שמאפשרת לי לשלוח הודעה אחת לכל חברי בווטסאפ שמספרת להם שעברתי לטלגרם.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן
()
להורדה מ-App Store לחצו כאן (עבור iOS 6.0 ומעלה)

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. המושלמת בתבל

    הי חברים מה קורה? החיים תותים תודו..........

  2. ניסין

    האם.רשויות החוק יכולות לעקוב או לדלות מידע מהסיקרט צט? אשמח לתובה אמיתי ולא ניחוש תודה

  3. חסוי

    אני עוד לא מבין למה הם צריכים לשמור את המידע שלי שמור אצלהם במיוחד האנשי קשר וכל מה שאני שולח ?!?!?!

אירועים קרובים