לארי סאמרס, שר האוצר לשעבר של ארצות הברית: "הביטקוין מהווה התקדמות כלכלית"

"מגזרים כלכליים רבים ישנו את דרך פעולתם בעקבות השינויים בטכנולוגיית המידע", אמר סאמרס בעקבות קריסת בורסת המסחר המרכזית בביטקוין ● בשוק חוזים כי למרות הבעיות, המטבע הווירטואלי כאן כדי להישאר

"יש סיכוי גדול שהביטקוין יהווה התקדמות חשובה ביותר מבחינה כלכלית. ניתן להבחין שמגזרים כלכליים רבים ישנו את דרכי פעולתם בעקבות השינויים בטכנולוגיית המידע", הסביר לארי סאמרס, שר האוצר האמריקני לשעבר, שהתייחס בנאומו השבוע לעתידו של הביטקוין.

עוד הסביר סאמרס, שכל נושא העמלות הגבוהות על פעולות שונות, למרות ההתקדמות הטכנולוגית. השר לשעבר אמר כי הוא מאמין המאמצים להפחתת חיכוכים פיננסיים יגברו, והם ייעשו בדרכים חדשניות ומגוונות, שאחת מהן היא השימוש בביטקוין. יש לציין שכלכלנים רבים חשבו בזמנו שהאינטרנט לא יהיה יותר ממכונת פקס משוכללת, ולכן אסור לבטל מעכשיו את משמעות הביטקוין בכלכלה העולמית, אך עם זאת חשוב להכיר בעובדה שהביטקוין לא ישגשג ושימושיו לא יתרחבו כאמצעי להתרחק מהגנות החוק.

השאלות הגדולות בקשר למטבע הווירטואלי החלו להישאר ביתר שאת אחרי הפסקת הפעילות של Mt. Gox, שהייתה עד לא מזמן הבורסה המובילה בכל מה שקשור למסחר בביטקוין. אנדריאס אנטונופולוס, קצין אבטחה בבלוקצ'יין (Blockchain), העוסקת בארנקים אלקטרוניים, טען שהבורסה לא תתאושש לעולם מהפגיעה, ולפי שמועות היא אף תיסגר לחלוטין. אנטונופולוס זעם בדבריו על ההתנהגות חסרת האחריות של Mt. Gox, ובמיוחד של נשיאה מארק קרפלס, שתפגע בחייהם של אנשים רבים.

מחדליה של Mt. Gox
במהלך השבועיים האחרונים ניהל אנטונופולוס יומן בבלוג שלו. לדבריו, "הבעיות של Mt. Gox התגלו עוד בשנת 2011. התרעתי בגלוי אודות ההתנהלות הליצנית וחסרת המקצועיות של צוות הבורסה, אשר התעלם מבעיות התוכנה שלו, בטענה שיש 'באג בתוכנת הביטקוין'. במרוצת השנים האחרונות היו אתרי שירותי המטבע (חלפנים) של ביטקוין נתונים למתקפות DDoS  והשבתות שירותים, במטרה לחשוף ולתקוף לעומק אתרי חליפין שאינם מוגנים כהלכה. חלק מהאתרים שהותקפו הושבת זמנית כדי לבחון את מידת עמידותם. Mt. Gox פתחה תיקון לתוכנה ונתנה פתח לתקווה שתעמוד במתקפות הבאות. נראה היה שהחברה תתגבר על התקלות בתוכנה שלה, כאשר שוב נראו ביומן הציבורי שלה פעולות ביטקוין".

אנטונופולוס לא צפה את התמוטטות Mt. Gox, בשעתו. ב-24 בפברואר, בסביבות השעה 15:00, התברר שכל כספיה של מפעילת Mt. Gox אבדו. הכתובת כבר נרשמה על הקיר אבל לא ניכרה כל כוונה להונאה מצד המנהלים, לפחות לא בשלב זה. בעוד שחברות דומות שמאחסנות ארנקים אלקטרוניים משתמשות בהליכים וכלים ראויים להגן על לקוחותיהן – מצבה של Mt. Gox היה נראה לא טוב, בעיקר בגלל אבטחה לקויה.

בשידור של CNBC השווה מארק אנדרסן מחברת ההשקעות אנדרסן הורביץ שהשקיעה בסטארט-אפים בתחום הביטקוין, את האירועים האחרונים לפרשית הונאה פיננסית קודמת בה הייתה מעורבת חברה בשם MFGLOBAL: "מנגנון הטכנולוגיה של ביטקוין היה ונשאר תקין, חברות חליפין ושרותי מטבע אחרות נשארו יציבות. אין האירעים תחילת סופו של הביטקוין אולי הם סופה של תקופה  למרות הכשל של חברה מובילה בתחום הסחר במטבעות מול הביטקוין נשארו שערי הביטקוין איתנים יחסית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים