ההאקר הבריטי שפרץ למחשבי הפנטגון וחיפש חייזרים יוסגר לארצות הברית

בית המשפט בבריטניה דחה את ערעורו של גארי מק'ינון על החלטת ההסגרה ● מק'ינון, הלוקה בתסמונת אספרגר, צפוי להסגרה בשל פריצה ל-97 מחשבים ממשלתיים, השייכים לצי האמריקני, לנאס"א ולסוכנויות ביון

גארי מק'ינון, אזרח בריטי שפרץ למחשבי הממשל האמריקני, צפוי להסגרה לארצות הברית. זאת, לאחר שבית המשפט דחה שורת ערעורים של מק'ינון על ההחלטה להסגירו – האחרון שבהם לפני ימים אחדים.

מק'ינון, בן 43, לוקה בתסמונת אספרגר (סוג של אוטיזם). הוא נלחם במשך שנים אחדות על מנת למנוע את ההסגרה, על ידי ניהול הליכים בבתי משפט בבריטניה, וגם בבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג. בסוף השבוע האחרון נדחה ערעורו בבית המשפט העליון בבריטניה, ולפיכך הוא צפוי להסגרה. בית המשפט דחה ערעור נוסף של פרקליטו של מק'ינון, שלפיו בשל התסמונת שבה הוא לוקה, צפוי מרשו להיות במצב של "עומס יתר" רגשי, מצבו הנפשי יתדרדר והוא עלול להתאבד.

מק'ינון פרץ בתחילת המילניום למחשבים של סוכנות החלל האמריקנית – נאס"א (NASA), הצי האמריקני וסוכנויות ביון בארצות הברית. לטענת הממשל, הוא פרץ ל-97 מחשבים, והסב נזק בעלות של 700 אלף דולרים. הוא השתמש באינטרנט בכינוי "סולו", ונעצר ב-2002.

בהליכים המשפטיים שהתקיימו נגדו בבריטניה, הודה מק'ינון במעשי הפריצה, אולם טען להגנתו, כי עשה זאת כדי למצוא הוכחות ועדויות לקיומם של חוצנים. עורכי דינו טענו, כי מק'ינון הוא "חנון מחשבים", וכי אם הוא יוסגר – צפוי להיות מושת עליו עונש חמור ביותר. הם ביקשו בערכאות השונות להעמידו לדין בבריטניה, שכן הוא עשה את המעשים מביתו שבצפון לונדון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים