פלאפון נכנעה לביקורת הציבורית: תפסיק לשמור הודעות SMS של הלקוחות

לדברי חברת הסלולר, הודעות הטקסט יימחקו מהמאגר, אף על פי שהן "נשמרו כחוק ובצורה מאובטחת ביותר" ● החלטתה של פלאפון נתקבלה לאחר ששני עורכי דין הגישו לבית המשפט המחוזי בקשה לתביעה ייצוגית בשל כך נגד החברה

בית המשפט הותיר את החלטת משרד התקשורת על כנה. פלאפון

הבקשה לתביעה ייצוגית עשתה את שלה: פלאפון החליטה להפסיק לשמור גיבוי של הודעות SMS של לקוחותיה, ולא לגרום להם יותר לפגיעה לכאורה בפרטיותם. בהודעתה של פלאפון נמסר, כי "הודעות הטקסט יימחקו ולא יישמרו במערכות החברה, כפי שנעשה עד כה. יודגש, כי כל ההודעות נשמרו כחוק, בצורה מאובטחת ביותר ולצרכים תפעוליים בלבד".

החלטתה של פלאפון התקבלה לאחר שעורכי הדין קובי סודרי ואשרף אבו ראזק הגישו שלשום (ג') לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה, בטענה שזו שומרת מידע על לקוחותיה באמצעות הודעות ה-SMS שהם שולחים או מקבלים. לטענתם, פלאפון עושה זאת גם אם הלקוחות עצמם מחקו את ההודעות. בכך, לגרסתם, החברה מבצעת האזנות סתר לא חוקיות.

עוד נטען בכתב התביעה, כי הנפגעים מפעולה זו של פלאפון אינם רק לקוחות החברה, אלא גם לקוחות החברות הסלולריות האחרות, שמנויי פלאפון שולחים להם הודעות. כך, נטען, גם אלה חשופים לפגיעה בפרטיות. לטענתם, חברת פלאפון הודתה כי היא מעתיקה ושומרת את העתקי הודעות ה-SMS.

יצוין, כי החלטתה של פלאפון אינה מבטלת את המשך הליך התביעה הייצוגית, המתייחסת לשבע השנים האחרונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים