צבי צוויג, סאס: "ייתכן שרכישת יבמ את SPSS תיצור בעיות עבור לקוחות החברה הנרכשת"

"בעלים חדשים מביאים מיקוד חדש. אני תוהה, למשל, אם לקוחות SPSS יראו מיקוד מוגבר במאמצי אוטומטיזציה של SPSS עם DB2, על חשבון האינטגרציה עם אורקל או סאפ", אמר צוויג בראיון לאנשים ומחשבים ● ז'קי ליבסקר, מנכ"ל משותף בג'ניוס מערכות, נציגת SPSS בישראל: "אני מניח שנמשיך לייצג את SPSS בארץ, ושנעבוד במודל הדומה לזה של ליבי טכנולוגיות וקוגנוס"

"הרכישה של יבמ (IBM) את SPSS אינה מוסיפה דבר לקו האנליטיקה של SPSS. היא מוסיפה גישה לשירותים ולמשאבים אחרים. מדובר ברכישה שהיא בסך הכל 'הנעל השניה' של הרכש של קוגנוס על ידי יבמ", כך אמר לאנשים ומחשבים צבי צוויג, מנכ"ל מיה מחשבים, נציגת סאס (SAS) בישראל.

לדברי צוויג, "הרכישה של יבמ מלמדת שסוף סוף היא זיהתה את מה שסאס הבינה מזמן, לפני שלושה עשורים – כי העתיד נמצא באנליטיקה. זהו הצורך בתקופה בה חברות רבות הנתונות בלחצים יוצאי דופן, במאבק קיומי ובתקופת מיתון, נדרשות להיערך עימו לקראת ההתאוששות שתגיע בסופו של דבר. האנליטיקה מאפשרת להתמודד עם גל גואה של נתונים, מובנים ובלתי מובנים". צוויג הוסיף כי "ככל שמורכבות הנתונים עולה, הארגונים זקוקים ליכולות למנף את נכסי המידע שבידיהם. אנליטיקה עסקית היא קריטית על מנת לפלס את הדרך לגילוי הערך ביער הנתונים".

"האתגר הגדול ביותר של יבמ", אמר צוויג, "יהיה להרכיב את כל התצריף הזה יחדיו ולראות אם הם מסוגלים לייצר פתרון אנליטי מושלם מתוך הרכיבים המפוזרים. על לקוחותיהם יהיה להמתין בסבלנות בעוד הם עובדים על ההתאמות". בהתייחסו לחשיבות המו"פ, הוסיף צוייג כי "על SPSS יהיה להמשיך להיות ממוקדת ויצירתית. לסאס, בהיותה חברה פרטית יש האפשרות להשקיע במו"פ יותר מ-20% מהכנסותיה ולהמשיך להתקדם בחזית החדשנות והיצירתיות. ל-SPSS יהיה כעת הרבה יותר קשה, כשתהיה מחלקה עסקית קטנה בתוככי חברה גדולה".

הוא סיים בהביעו חשש מסויים עבור לקוחות SPSS: "רכישות מסויימות מצליחות, אחרות גורמות לבעיות. פגשתי בימי חיי לקוחות ממורמרים של ספקים שנרכשו, בנושאים הקשורים לתחזוקה, לתוכניות שירות ולתמחורים. בעלים חדשים תמיד מביאים עימם מיקוד חדש. אני תוהה, למשל, אם לקוחות SPSS הנוכחיים יראו מיקוד מוגבר במאמצי אוטומטיזציה של SPSS עם DB2, על חשבון האינטגרציה עם אורקל (Oracle) או סאפ (SAP)".

שלא במפתיע, זאב גלצור, מנהל קבוצת התוכנה ביבמ ישראל, חולק על דעתו של צוייג. לדבריו, "הרכישה מרחיבה ומשפרת משמעותית את יכולותיה של יבמ ברמות חדשות של ניתוח אנליטי. שילוב המוצרים הזמינים כבר בסל הפתרונות של יבמ יחד עם הכלים הייחודיים של SPSS – מאפשר לא רק הבנה לעומק של הנתונים, אלא גם חיזוי מדוייק מאי-פעם של מגמות ההתפתחות שלהם לאורך זמן".

לדברי גלצור, "חיזוי אנליטי עשוי לסייע ללקוחות לעבור מאופן הפעילות המוכר כיום המתמקד בתהליך של 'להבין את הנתונים ולהגיב עליהם' – העלול להותיר נקודות עיוורות ומסוכנות אסטרטגית – למתכונת חדשה של התנהלות המבוססת על חיזוי מוקדם ופעולה על בסיס התחזית הזאת. רק כך, אפשר לשפר את הביצועים העסקיים – ולהפיק ערך מירבי מההשקעה במערכות המידע".

הוא סיכם באומרו, כי "יבמ מרחיבה ומעמיקה את התמקדותה בטכנולוגיות אנליטיות ובשירותים בתחום, על מנת לענות לצרכים ההולכים ומתרחבים של לקוחות המבקשים לחסוך בעלויות, לצמצם סיכונים ולשפר את הרווחיות, באמצעות יכולות חיזוי אנליטי הכוללות אגירה מתקדמת של נתונים, כריית נתונים וניתוח סטטיסטי".

ז'קי ליבסקר, מנכ"ל משותף בג'ניוס מערכות, נציגת SPSS בישראל, אמר, כי "עדיין מוקדם לדבר, העסקה לא נסגרה. למרות זאת, אני מניח שנמשיך לייצג את SPSS בארץ, ומעריך שנעבוד במודל הדומה לזה של ליבי טכנולוגיות וקוגנוס, כי פעילותה של SPSS אינה מתחרה ביבמ".

לג'ניוס, המייצגת את SPSS בארץ יותר מעשור, יש כמה מאות לקוחות ארגוניים בכל המגזרים: תעשיה, ממשלה, בריאות, והיא דומיננטית במיוחד במגזר החינוך והאקדמיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים