בקשה לתביעה ייצוגית: "פלאפון מעתיקה ושומרת הודעות ה-SMS של לקוחותיה"

המבקשים, עורכי הדין קובי סודרי ואשרף אבו ראזק, טוענים שפלאפון הקימה לצורך כך מאדר מיוחד ● לגרסתם, פלאפון פוגעת בכך בפרטיות של לקוחותיה, ולמעשה – מבצעת להם האזנות סתר לא חוקיות ● פלאפון בתגובה: "מדובר בתביעה חסרת בסיס לחלוטין. אנחנו פועלים על פי חוק"

שני עורכי דין הגישו אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת פלאפון, בטענה שזו שומרת מידע על לקוחותיה באמצעות הודעות ה-SMS שהם שולחים או מקבלים. לטענתם, פלאפון עושה זאת גם אם הלקוחות עצמם מחקו את ההודעות. בכך, לגרסתם, החברה מבצעת האזנות סתר לא חוקיות.

בכתב הבקשה טענו התובעים, עורכי הדין קובי סודרי ואשרף אבו ראזק, כי "הזכות לפרטיות היא היא מהחשובה שבזכויות, וכוללת גם את הזכות שלא ייחשפו סודותיו. פלאפון פוגעת פגיעה בוטה בזכות זו". בכתב התביעה מצויין כי הודעות ה-SMS של לקוחות פלאפון נשמרים אצלה, אף אם השולחים או מקבלי ההודעה כבר מחקו אותה בעצמם. "פלאפון לא הוסמכה או הורשתה לעשות כך, ואיש מבין שולחי ההודעות או מקבליהן אינו מודע או מצפה לכך שהן תישמרנה בחברה", כתבו. עורכי הדין הוסיפו, כי "אין מדובר רק בשמירת נתוני תקשורת, כמו מועד שליחת ההודעה, מספרי הטלפון של השולח ומקבל ההודעה, אלא שמירה של התוכן המלא, של כל תו ותו של מה שהכילה ההודעה".

בבקשה לתביעה הייצוגית מצוין עוד, כי פלאפון הודתה שהיא עושה זאת, אולם לפרק זמן של עשרה ימים עד חצי שנה. היועץ המשפטי של פלאפון מצוטט בבקשה כאומר ש-"פלאפון שומרת את ההודעות, אולם  לפרק זמן של פחות מחודש". היועץ המשפטי של פלאפון השיב לתובעים, כי "לחברתנו יש זכות חוקית לנהל מאגר מידע שכזה, והוא מנוהל ומאובטח כדין". הודעה זו של פלאפון, ציינו עורכי הדין, "מהווה זלזול בהוראות החוק ובאינטרסים של לקוחות החברה".

התובעים: פלאפון פוגעת גם בלקוחות החברות האחרות

עורכי הדין סודרי ואבו רזאק מוסיפים וטוענים, כי הנפגעים מפעולה זו של פלאפון אינם רק לקוחות החברה, אלא גם לקוחות החברות הסלולריות האחרות, שמנויי פלאפון שולחים להם הודעות. כך, נטען, גם אלה חשופים לפגיעה בפרטיות.

לדברי התובעים, קיים במעשיה של פלאפון פוטנציאל נזק עצום, "בשל האפשרות לנגישות למידע שבתוכן ההודעות שהועברו להגיע לצדדים שלישיים, דוגמת רשויות חקירה, מתחרים עסקיים, חורשי רעה למיניהם ועוד".

התובעים מבקשים מבית המשפט להורות לפלאפון למחוק את מאגר המידע, ולהוציא נגד החברה צו מניעה שיאסור עליה להמשיך ולשמור הודעות SMS, ולחילופין – לחייב את פלאפון להודיע לכל מי שעושה שימוש בשירות המסרונים שלה, כי היא נוהגת לשמור את תוכן ההודעות הללו, ולקבל מהם הסכמה המפורשת לכך. עוד מבקשים עורכי הדין מבית המשפט לאשר את טענותיהם, שלפיהן המאגר אינו חוקי. בנוסף, הם מבקשים מבית המשפט למחוק את מאגר המידע הקיים. התובעים אינם מציינים סכום כסף שאותו הם דורשים, וכותבים, כי כל קנס כספי שייגזר על פלאפון לטובת לקוחותיה ולטובת כל מי שנפגע מהמאגר הזה יהיה מקובל עליהם.

מפלאפון נמסר בתגובה, כי "התובענה טרם התקבלה בחברתנו. מדובר בתביעה חסרת בסיס לחלוטין, וחבל שכלי התביעה הייצוגית מנוצל לצרכי תביעות סרק. יודגש, כי פלאפון פועלת על פי חוק, כאשר שמירת ההודעות נועדה לצרכי בקרה, תפעול ושירות בלבד. הודעות הטקסט נשמרות במאגר מאובטח, ואין גישה למידע זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים