גוגל לא תחדש את החוזה עם בבילון, מניית החברה צוללת

החברה הישראלית מנמקת את המהלך הדרמטי בתלונות הגולשים על חווית משתמש ירודה, אולם מסרה כי ענקית האינטרנט תשקול את ההחלטה ב-2014 ● יותר מ-40% מהכנסות החברה ברבעון השני מקורם בהסכם עם גוגל ● אלון כרמלי, מנכ"ל בבילון: "האירועים בימים האחרונים נוגעים לא רק אלינו, אלא לכלל התעשייה"

אלון כרמלי, לשעבר מנכ"ל בבילון

בבילון (Babylon) קיבלה הודעה מגוגל (Google) לפיה לא תחדש את החוזה מולה, אשר מסתיים בנובמבר השנה. בעקבות ההודעה צללה מניית החברה הישראלית בעשרות אחוזים.

בבילון מסרה כי הנימוק לאי החידוש נובע מכך שענקית החיפוש קיבלה תלונות רבות מצד משתמשי גוגל כרום (Chrome), שהסבירו כי התקנת סרגל הכלים של בבילון פוגמת בחוויית המשתמש. על פי בבילון, אצל גוגל צצו דאגות בדבר יכולתה לספק "חוויית משתמש חיובית".

עוד הודיעה בבילון לבורסה כי ייתכן שגוגל תשקול מחדש את החלטה בהמשך שנת 2014. על פי החברה הישראלית, להודעה האמורה צפויה להיות השפעה מהותית על הכנסות החברה ועל רווחיה. היקף הכנסותיה מההסכם עם גוגל ברבעון השני השנה היווה כ-43% מכלל הכנסותיה הרבעוניות.

בעקבות כך, מנכ"ל בבילון אלון כרמלי הוציא הודעה לבורסה ובה אמר כי "האירועים שחווה בבילון בימים האחרונים אינם קשורים רק לבבילון, אלא נוגעים לכלל התעשייה. כמובילים בתחום, אנו הראשונים לחוות את האירועים במידה שכזו… אנו עדיין נמצאים בהערכת מצב שבה נבחנות ההשלכות וכן חלופות הפעולה של החברה. מוקדם מדי לתת הערכה כזו או אחרת על מלוא ההשלכה של האירועים ודרך הפעולה שננקוט בה".

לדבריו, "יש לנו ידע נרחב, ניסיון מוכח, יכולת הפצה ומוניטיזציה באינטרנט, וטכנולוגיה מתקדמת בכל הנוגע להכרת עולמות האינטרנט והגולשים. אנו פועלים כדי להתאים את עצמנו למציאות החדשה בהסתמך על יכולות אלו".

גלעד נחום, שותף בחברת השיווק האינטרנטי גו אינטרנט מרקטינג, אמר בתגובה להודעה כי "נפל דבר בעולם האינטרנט. המשמעות הפשוטה: השחקניות המרכזיות ובהן גוגל החליטו לא רק לדבר על חווית הגולש כערך עליון – אלא גם לבצע ולהפסיק פעולות אשר פוגעות, לדעתם, בתחום זה".

בבילון, אמר נחום, "הפכה בשנים האחרונות מחברת מוצר מובחר, של תוכנת תרגום מתקדמת, לחברת שיווק באינטרנט, שרוב מרצה ומשאביה מופנים להשגת עוד ועוד התקנות על גבי מחשבי הגולשים והדפדפנים שלהם". לדבריו, "בדרך להשגת היעד נעשו, כנראה, הרבה מהלכים שפגעו בחוויית הגולש, שברוב המקרים לא ידע או לא הבין, איזו תוכנה התקין במחשבו, ומה בדיוק קורה מאחורי הקלעים במחשבו כאשר הוא מבצע חיפוש בגוגל". ענקית האינטרנט, הסביר, "מרגישה כנראה בתקופה זו מספיק חזקה, גם בהקשר של הכנסות ממקורות אחרים וגם בהקשר של מוצרים חליפיים לבבילון, כדוגמת Google translate, כדי לעשות את הצעד הזה מול בבילון".

יש מנהלי אתרי אינטרנט, אמר נחום, "שלא מבינים שיש קו ישר אחד שעובר בין החדרת מוצרי תוכנה, כדוגמת בבילון, למחשבי הגולשים – לבין הפופ-אנדרים שעטים על הגולשים באתרי אינטרנט ישראלים ומציעים 'הצעות משתלמות', כגון קרקע חקלאית, או טיפול חדשני לפטרת הציפורנים – כל זאת תוך פגיעה קשה בחוויית הגלישה. עליהם להבין כי גם לגולש הישראלי מגיעה חווית גלישה ראויה והוא יקבל אותה – במוקדם או במאוחר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים