גוגל תשתמש בהמלצות של גולשים בפרסומות

ענקית הרשת חשפה את השינויים בסוף השבוע, במענה ל-"פרסומות החברתיות" של פייסבוק ● המודעות יוצגו בשירותים של גוגל וברשת הפרסום שלה, שכוללת מיליוני אתרים

גוגל (Google) חשפה תוכנית פרסום חדשה שבמסגרתה יוצגו מודעות שיכללו המלצות, תמונות ושמות של משתמשים. החברה מבקשת לתת בכך מענה לפרסומות "החברתיות" של פייסבוק (Facebook), שכבר גררו תגובות של גולשים שחוששים לפרטיות.

התוכנית נחשפה במסגרת השינויים בתנאי השירות שגוגל פרסמה בסוף השבוע. מהשינויים שפורסמו עולה כי בכוונת החברה להציג מודעות בסגנון "המלצות משותפות" על מוצרים ושירותים באתריה וכן ברשת הפרסום שלה, שכוללת מיליוני אתרים.

המודעות החדשות יתבססו על נתונים אישיים של משתמשים בגוגל פלוס (+Google). כך, משתמשים שפרסמו המלצה על מסעדה מסוימת בדף שלהם עשויים לגלות כי שמם ותמונתם מופיעים בפרסומת, לצד ההמלצה שפרסמו. זאת, בדומה לפרסומות המופיעות בפייסבוק.

מארק רוטנברג, מנהל בארגון EPIC, שפועל לשמירה על הפרטיות, אמר שעל אף שמודעות מסוג זה עשויות להיחשב אטרקטיביות בעיני מפרסמים, יש בהן משום מסחור לא הוגן של תמונות משתמשים.

"זו בעיה רצינית מבחינת הפרטיות", אמר רוטנברג. הוא קרא לרשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (FTC) לבחון את השינויים בתנאי השירות של גוגל, על מנת לקבוע אם יש בה משום הפרה של הסכם הפשרה מ-2011, שבמסגרתו התחייבה החברה להימנע משינויים רטרואקטיביים בהגדרות הפרטיות של משתמשים.

על פי תנאי השירות החדשים שפרסמה גוגל, היא לא תשלב במודעות משתמשים בני פחות מ-18, וגם משתמשים בני יותר מ-18 יוכלו להגדיר כי המלצות, תמונות ושאר פרטים שלהם לא יופיעו במודעות. ובכל זאת, רוטנברג טוען כי "אין לצפות ממשתמשים שישובו ויקבעו מחדש את ההגדרות שלהם בכל פעם שגוגל מכריזה על שינויים במדיניות הפרטיות שלה".

יצוין כי במידע שמשתמשי גוגל פלוס שיתפו בעבר עם "מעגלים" מצומצמים של חברים יוכלו להמשיך ולצפות רק אותם חברים, וכך גם מודעות שיכללו המלצות אלה יוצגו רק לאותם חברים, על פי דברי ההסבר של גוגל לשינויים בתנאי השירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים