גרטנר: השוק העולמי של תוכנות לפיתוח יישומים גדל ב-2008 ב-4.2% ל-7.3 מיליארד דולרים

במהלך שנת 2007 היה שיעור הצמיחה השנתי של השוק של תוכנות לפיתוח יישומים 11.2%, ולדברי לורי וורסטר, מנהלת מחקר בגרטנר, נתון זה מעיד כי המשבר הכלכלי העולמי האט את הצמיחה גם בשוק זה ● גרטנר צופה, כי החל מהרבעון השלישי של 2009 ניתן יהיה לראות עלייה בשיעור הצמיחה של השוק

במהלך שנת 2008 הגיעו הכנסותיו של השוק העולמי לתוכנות לפיתוח יישומים (AD) ל-7.3 מיליארד דולרים – עליה של 4.2% בהשוואה להכנסות ב-2007 שהגיעו ל-7 מיליארד דולרים, כך עולה מדו"ח של חברת המחקר גרטנר. "ב-2007 היה שיעור הצמיחה השנתי 11.2%, נתון שהעיד כי המשבר הכלכלי העולמי האט את הצמיחה גם בשוק זה", אמרה לורי וורסטר, מנהלת מחקר בגרטנר.

"עם זאת", לדברי וורסטר, "גידול חד-ספרתי באקלים כלכלי כה בעייתי איננו תוצאה רעה מדי, במיוחד בשוק יחסית בוגר זה, שעוד נותרו בו כמה נקודות 'חמות'. השקעות רבות מושהות ונדחות לעת עתה, אך אינן מבוטלות לגמרי. אנחנו צופים שהחל מהרבעון השלישי של 2009 נתחיל לראות עלייה בשיעור הצמיחה".

בגרטנר אומרים ששני המניעים המרכזיים בשוק ה-AD היו בלימת עלויות והיצע עקבי. ארגונים התמקדו יותר ויותר בניסיון להבטיח את האיכות הכללית של התוכנה, במיוחד בהיבט של האבטחה. בנוסף, ארגונים חיפשו דרכים לנצל SOA (ארכיטקטורה מוכוונת שירותים) בפיתוחים החדשים שלהם של ארכיטקטורת AD, ולהשתמש בתוכנה כשירות (SaaS) כדוגמת מיחשוב עננים עבור פיתוחי ה-AD הקיימים שלהם.

אזור אסיה-פסיפיק הפגין את שיעור הצמיחה הגדול ביותר, 12.1%, ואחריו איזור מזרח אירופה שרשם צמיחה של 9.8%. אזור המזרח התיכון ואפריקה רשם צמיחה של 7.9%. לשם השוואה, בשנת 2008, שוק ה-AD במערב אירופה גדל ב-6% ובצפון אמריקה ב-1.6%. המגזרים הטכנולוגיים בעלי שיעורי הצמיחה המהירים ביותר ב-2008 היו תוכנות בנייה (חבילות וסביבות פיתוח) עם 6.7%, כלי בדיקת איכות עם 5.5% וכלי בדיקות אבטחה מסוג DAST (בדיקות אבטחת יישומים דינמיות) ו-SAST (בדיקות אבטחת יישומים סטטיות) עם 39.2%.

שלוש היצרניות המובילות בתחום היו יבמ, מיקרוסופט ו-HP – עם תנופה שהעניקו להן הרכישות שביצעו במגזרי שוק ה-AD, גדלו מהר יותר מהממוצע בשוק. HP הפגינה את הגידול החזק ביותר מבין השלוש עם עלייה של 17.6% ב-2008.

"בהמשך 2009 נראה יצרניות יוצאות מאזורים גיאוגרפיים מסוימים ונכנסות לאזורים חדשים, ושיעור צמיחה גבוה נוסף ייראה בשוקי אסיה/פסיפיק, כאשר השימוש במיקור חוץ צפוי לעלות מטעמי קיצוץ עלויות", מסכמת וורסטר. "בנוסף, מודלים חלופיים לאספקת תוכנה יצברו תאוצה והיצרניות יפעלו למיטוב המכירות הישירות, בניגוד למכירות דרך ערוצי הפצה. עם זאת, רוב הפעילות העסקית של פיתוחים מתקדמים ושימוש מתקדם בכלי AD תגיע מצפון אמריקה ומכלכלות בוגרות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים