דיווחים: אפל צפויה לרכוש את פריימסנס הישראלית תמורת כ-280 מיליון דולרים

משלחת של בכירים באפל ביקרה בתחילת החודש במשרדים של פריימסנס בתל אביב והחלה במגעים ראשוניים לרכישתה ● פריימסנס פיתחה חיישן המבוסס על חומרה ותוכנה, שמסוגל לזהות בתלת ממד הבעות פנים ותנועות גוף ● נראה שאפל מעוניינת להיכנס באמצעות הרכישה לשווקים חדשים ולהעמיק את התחרות שלה מול סמסונג וגוגל

הפרה זכויות של קניין רוחני. אפל

אפל (Apple) מנהלת בימים אלה מגעים לרכישת החברה הישראלית פריימסנס. על פי דיווחים שונים, משלחת של בכירים באפל מתחום ההנדסה ביקרה בתחילת החודש במשרדי פריימסנס ברמת החי"ל בתל אביב והחלה במגעים ראשוניים לביצוע העסקה, ככל הנראה תמורת כ-280 מיליון דולרים.

נראה שמי שייהנו מהרכישה, אם היא תצא אל הפועל, יהיו הקרנות הישראליות ג'מיני, ג'נסיס ויזרע, הקרן האמריקנית קיינן והקרן הגלובלית סילברלייק (SilverLake), שהשקיעו בחברה, נוסף על ארבעת מייסדיה – אביעד מייזלס, אלכס שפונט, תמיר ברלינר ודימה רייס.

עניינה של אפל בחברה התעורר לאחר שנוצרו בינה לבין פריימסנס מגעים לרכישת מוצריה. החברה הנרכשת פיתחה חיישן המבוסס על חומרה ועל תוכנה, שמסוגל לזהות בצורה תלת ממדית הבעות פנים ותנועות גוף. החיישן אף יכול לתרגם אותן למידע דיגיטלי שעשוי לשמש למשחקי מחשב וליישומים נוספים של הפעלת מכשירים באמצעות תנועות גוף. טכנולוגיית החישה התלת ממדית של פריימסנס הוטמעה במכשירים שונים, בהם Xbox Kinect של מיקרוסופט (Microsoft), סורקים תלת ממדיים ומחשבים ניידים של אסוס (Asus).

ההתעניינות של אפל בפריימסנס מעידה על כוונותיה להיכנס לשווקים נוספים ולהתחרות מול סמסונג (Samsung) וגוגל (Google) בתחומים חדשים, כמו טלוויזיות וקונסולות משחקים.

הרכישה הקודמת שביצעה אפל של חברה ישראלית אירעה בשנה שעברה, כשרכשה את אנוביט (Anobit) תמורת 390 מיליון דולרים. על בסיס עסקה זו היא הקימה פעילות מחקר ופיתוח ראשונה בישראל, במרכז הפיתוח שלה בהרצליה. בהמשך פתחה אפל מרכז פיתוח נוסף בחיפה ובאחרונה היא חנכה מרכז שלישי, ברעננה, שמעסיק עובדים לשעבר של טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים