משרד הביטחון שידרג את מערכת ה-SAP ERP שלו בפרויקט בהיקף מיליוני שקלים

פרויקט השדרוג, שארך כמה חודשים ועלה לאוויר בימים אלה, בוצע באופן עצמאי (In House) על ידי עובדי ענף תשתיות ה-IT באגף תיקשוב וניהול מערכות מידע במשרד הביטחון ● הגרסה החדשה שיושמה, ECC6, מציעה תאימות ל-HANA, ממשק משתמש משודרג ומגוון יכולות חדשות נוספות בתוך המודולים ● עמי הרינג, משרד הביטחון: "הגענו למצב בו כל מערכות הליבה של המשרד יושבות על גבי תשתיות הסאפ"

משרד הביטחון שידרג את מערכת ה-ERP שלו, מסוג סאפ (SAP), לגרסה ECC6 – כך נודע לאנשים ומחשבים. היקפו הכספי של הפרויקט, שארך כמה חודשים ועלה לאוויר בימים אלה, נאמד במיליוני שקלים.

פרויקט השדרוג בוצע באופן עצמאי (In House) על ידי עובדי ענף תשתיות ה-IT באגף תיקשוב וניהול מערכות מידע במשרד הביטחון. ההטמעה נעשתה תוך מימוש תפיסת SAP Enhancement Package 6, במסגרתה הושם הדגש הוא על היציבות במהלך השדרוג, בשל הכנסת מנגנון טכנולוגי המאפשר הוספה של עדכונים פונקציונליים ותשתיתיים על הפלטפורמה.

ECC6, הגרסה העדכנית ביותר של פלטפורמת ה-ERP של סאפ, מציעה תאימות ל-HANA, ממשק משתמש משודרג מבוסס ווב ומגוון יכולות חדשות נוספות בתוך המודולים. בעתיד, בזכות השדרוג, יוכלו עובדי אגף התיקשוב במשרד הביטחון לפתח יישומים לעולם המובייל. כיוון שפרויקט השדרוג נעשה בתפיסה האמורה, נמסר לאנשים ומחשבים, התקבל חיסכון של זמן וכסף באמצעות עובדי אגף התיקשוב של משרד הביטחון.

עמי הרינג, סמנכ"ל וראש אגף תיקשוב וניהול מערכות המידע במשרד הביטחון, אמר בראיון לאנשים ומחשבים כי "במשרד הביטחון יש מערכת ERP מצוינת. כיום, הגענו למצב בו כל מערכות הליבה של משרד הביטחון יושבות על גבי תשתיות הסאפ". הוא הוסיף, כי מערכת ה-ERP משרתת אלפי משתמשים במשרד הביטחון ומחוצה לו. לדבריו, המערכת "מדברת" עם מערכות ה-ERP הצה"ליות, מבוססות סאפ ואורקל (Oracle), בעזרת ממשקים שפותחו לשם כך.

מערכת ה-ERP של משרד הביטחון עלתה לאוויר באמצע 2008 עם מודולים בתחומי רכש, תקציב, פיננסים, מכירות, ניהול מלאי ומחסנים, ניהול ועדות, מחסן נתונים לדו"חות ועוד. בשנת 2009 עלה לאוויר מודול משאבי אנוש וניהול כוח אדם. היקפו הכספי של הפרויקט הכולל, עם עלייתו לאוויר, עומד על עשרות מיליוני שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים