נוקיה סימנס נטוורקס הכריזה על הזוכים בתחרות החדשנות בישראל

Racana זכתה בפרס החדשנות הגלובלית על פלטפורמה שפיתחה להתאמה אישית של תוכן והמלצות למשתמשים ניידים ● C-B4 קיבל את תואר הסטארט-אפ המבטיח על תוכנת חיזוי ואנליטיקה שפיתח, שממדלת ומנתחת באופן אוטונומי "עצמים" מכל סוג, כגון משתמש, חיישן או רכיב ברשת ● בסך הכול השתתפו בתחרות 25 חברות, מהן עלו שש לשלב הגמר

נוקיה-סימנס נטוורקס (NSN) הכריזה על הזוכים בתחרות החדשנות שערכה בישראל. Racana זכתה בפרס החדשנות הגלובלית ו-C-B4 קיבל את תואר הסטארט-אפ המבטיח. כל אחת מ-25 החברות שהשתתפו בתחרות הציעה יישום עבור פלטפורמת Liquid Applications.

הפתרון שהביא ל-Racana את הזכייה הוא פלטפורמה להתאמה אישית של תוכן והמלצות למשתמשים ניידים. עם פתרון זה, מפעילים סלולריים יכולים לזהות, באופן אנונימי, את תחומי העניין של צרכנים ולהציע להם תוכן דיגיטלי, שירותים ומוצרים מותאמים אישית. כך ניתן לאשרר את הערך להכנסות כספיות (מוניטזציה).

החברה הוקמה על ידי קבוצת מוזיקאים וגם כיום, הנהלתה ורוב עובדיה מנגנים לפחות בכלי נגינה אחד לפחות. מנכ"ל החברה הוא עמית שטיינברג.

כזוכה בפרס החדשנות הגלובלית, Racana תשתף פעולה עם נוקיה סימנס נטוורקס בהערכה עסקית מפורטת ובחינת הפתרון שלה. לאחר מכן תינתן לה הזדמנות להפוך לחלק חשוב מהמערכת האקולוגית של הפס הרחב הנייד באמצעות החברה.

C-B4 היא תוכנת חיזוי ואנליטיקה הממדלת ומנתחת באופן אוטונומי "עצמים" מכל סוג, כגון משתמש, חיישן או רכיב ברשת. היא משמשת לזיהוי דפוסים חבויים במערכי נתונים גדולים וממפה אותם להזדמנויות עסקיות. ניתן להשתמש בפתרון כדי לבנות פרופיל של הביקוש ברשת ולחזות בעיות ברשת לפני שהן מתרחשות.

התוכנה פותחה במסגרת  פרויקט חילופי טכנולוגיה של אוניברסיטת תל אביב. מנכ"ל החברה, פרופ' עירד בן גל, הוא מומחה בעל שם עולמי בתחום בקרת תהליכים סטטיסטיים. ד"ר גונן זינגר, השותף להקמת החברה, הוא מומחה בכריית נתונים.

החברה תקבל אופציה להתחיל ארבעה חודשי הדרכה וליווי עם עמוס טלמור, משקיע פרטי ויועץ לסטארט-אפים, שהיה בצוות ההערכה של התחרות. מטרת הליווי היא לסייע לחברה לפתח וליישם את תוכנית ההשקה של המוצר.

ארבע חברות נוספות העפילו לשלב הגמר בתחרות. Nice Optimize, סטארט-אפ בתוך נייס, פיתח מנוע מיקום גיאוגרפי רב עוצמה שמספק תמונה תלת ממדית של תנאי האלחוט, אפילו בתוך בניינים לניטור מיטוב ותכנון משופרים של הרשת. SentryCom הציעה פתרון תוכנה כשירות (SaaS) המאפשר העברה מאובטחת של קבצים חסויים וביצוע עסקות מקוונות תוך הגנת המשתמשים מפני בעיות אבטחה. Uppspace עלתה לגמר עם מערכת ניטור בזמן אמת ומניעת קריסות לסביבות מיחשוב ענן, שניתן להתקנה ברשתות סלולריות. Velocee הציעה קונספט להפחתת התעבורה ברשת סלולרית, שמקטין את הצורך בחיבורי נתונים יקרים ומנתב את צריכת הנתונים לאזורים זולים יותר. כתוצאה מכך, מבטיחים בחברה, משתפרת גם חוויית השימוש.

שש המועמדות הסופיות נבחרו מתוך 25 חברות שהציעו יישומים. בצוות שבחן את ההצעות ישבו מומחים מנוקיה סימנס נטוורקס לצד נציגים מגופים שונים, בהם אינטל קפיטל (Intel Capital), סלקום, המכון הישראלי לייצוא ושיתוף פעולה בינלאומי וכאמור, עמוס טלמור. הפרסים חולקו במסגרת אירוע Israel Innovation, לאחר שניתנה לששת החברות שהגיעו לגמר הזדמנות להציע את היישומים שלהם.

חוסיין מוין, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיה ולחדשנות בנוקיה סימנס נטוורקס, אמר ש-"חדשנות אינה רחוב חד סטרי וזו הסיבה שאנחנו רוצים לשתף פעולה עם חברות שונות שפועלות באותה מערכת אקולוגית, באמצעות פלטפורמות פתוחות דוגמת תחרות זו. המטרה שלנו היא ליצור מארג המספק יסודות שעל גבם יכולות חברות אחרות לחדש ולהאיץ את האימוץ של פס רחב נייד, ובסופו של דבר לממש, עד 2020, את החזון של רשתות המספקות 1 ג'יגה-בייט נתונים אישיים למשתמש ליום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים