אשתו של ראש שירות הביון הבריטי המיועד חשפה את זהותו בפייסבוק; הנהלת האתר הורידה את המידע

שלי סאוורס פרסמה תמונות של בעלה, ג'ון, ובני משפחתם, את כתובת המגורים שלהם מידע עליהם ועל חברים שלהם ● הנהלת פייסבוק הורידה בעקבות פנייה של העיתון Mail On Sunday למשרד החוץ הבריטי ● שר החוץ הבריטי הציע לקחת את הדברים בפרופורציות: "אז עכשיו יודעים שהוא לובש בגד ים של ספידו. זה לא סוד מדינה"

"אבטחת מידע" נוסח בריטניה: שלי סאוורס, אשתו של ג'ון סאוורס, הראש המיועד של שירות הביון הבריטי, MI-6, חשפה את זהותו ברשת החברתית פייסבוק. הרשת החברתית אמנם הסירה את פרטיו, אבל עד אז ניתן היה לראות באתר תמונות שלו ושל בני משפחתו. כמו כן, סאוורס פרסמה היכן היא ובעלה מתגוררים, איפה ילדיהם ואת חבריהם, בהם מכחיש השואה הנודע דייוויד אירווינג.

המהלך של סאוורס עלול לחשוף את בני המשפחה לאיומים שונים, כמו גם לעכב את המינוי של בעלה. ההודעה על מינויו של סאוורס פורסמה ב-16 ביוני – היום שבו העלתה אשתו את המידע לאתר. הוא אמור להיכנס לתפקיד בנובמבר, ולפעול כשהוא קרוי C בלבד. כיום הוא מכהן כשגריר בריטניה באו"ם.

פייסבוק הורידה את המידע מהאוויר בעקבות פנייה של העיתון Mail On Sunday למשרד החוץ הבריטי. שר החוץ, דייוויד מיליבנד, הציע לקחת את פרסום המידע בפרופורציות. "אז עכשיו יודעים שג'ון סאוורס לובש בגד ים של ספידו", אמר. "זה לא סוד מדינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים