גדי דודיאן, בנק יהב: "הבנקים מקצצים תקציבים בגלל המיתון; אנחנו במצב שונה"

"בשל הנחיות רגולטוריות לתחומי הסייבר והמשכיות עסקית, תקציב ה-IT שלנו גדל בשלוש השנים האחרונות ב-20% בשנה והיקפי כוח האדם בתחום המיחשוב גדלו באותה תקופה ב-10% בשנה", אמר דודיאן, סמנכ"ל ומנהל אגף מיחשוב וטכנולוגיה בבנק ● הוא ציין ש-"ככלל, בנק יהב מצוי בתנופת פיתוח ומגייס אלפי לקוחות בשנה"

"המגזר העסקי מצוי בלחץ, והבנקים בכלל זה. ברמה הכלל בנקאית מורגש מיתון, שבא לידי ביטוי בתוכניות לקיצוץ תקציבים. אנחנו במצב שונה ומצויים בתנופת פיתוח עסקית וטכנולוגית גדולה", כך אמר גדי דודיאן, סמנכ"ל ומנהל אגף מיחשוב וטכנולוגיה בבנק יהב.

דודיאן דיבר במסגרת פאנל שנושאו "תוכניות העבודה של המנמ"רים על רקע ההאטה במשק". הפאנל התקיים כחלק ממפגש פורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים, C3, שנערך בפראג בסוף השבוע האחרון. השתתפו במפגש יותר מ-150 מנמ"רים ונציגי ספקיות ה-IT והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי דודיאן, בנק יהב סיים את 2012 עם רווח שיא של יותר מ-100 מיליון שקלים ותשואה של 12% על ההון. בהיבט ה-IT, אמר, "בשל הנחיות רגולטוריות לתחומי הסייבר והמשכיות עסקית, תקציב ה-IT שלנו גדל בשלוש השנים האחרונות ב-20% בשנה והיקפי כוח האדם בתחום המיחשוב גדלו באותה תקופה ב-10% בשנה. ככלל, בנק יהב מצוי בתנופת פיתוח ומגייס אלפי לקוחות בשנה. הוא מונה 45 סניפים, שבעה מרכזי ייעוץ ומוקד טלפוני בעל 100 עמדות".

גלעד מיניקס, מנהל תו"פ (תכנון וניהול פרויקטים) ומנמ"ר גלובל פקטורינג בישראכרט. צילום: מולי נעיםדודיאן ציין, כי לא ניתן לשנות את תוכניות העבודה השוטפות בבנק, כמו גם את אלה שנובעות מהנחיות רגולטוריות, ולכן – הקיצוצים וההתאמות התקציביות נעשים בפרויקטים של פיתוחים ארוכי טווח. "אנחנו מבצעים הערכה מחודשת לגבי כל מה ש-'נחמד שיהיה'. כמו כולם, גם מאיתנו מצפים לספק יותר מוצרים ושירותים בפחות משאבים ותקציבים. הסיסמה הזו מקבלת משנה תוקף השנה".

"מעקב ובקרה צמודה אחרי התקציב"
"בישראכרט, כמו אצל כלל חברות כרטיסי האשראי, חלה עלייה בכמות הרגולציות וגדלה התחרותיות. לאור זאת, על מנת לשמור על רווחיות, קיימת בקרה צמודה והדוקה אחר תקציבים, ובכלל זה גם אחר תקציב ה-IT", כך אמר גלעד מיניקס, מנהל תו"פ (תכנון וניהול פרויקטים) ומנמ"ר גלובל פקטורינג בישראכרט.

לדבריו, "בישראכרט הודקה הבקרה על התקציבים, בשל הצורך בהתייעלות תפעולית. הדרך היחידה שלנו לממש מטרה זו היא על ידי תעדוף של פרויקטי IT, וזה מה שאנחנו עושים".

מיניקס אמר, כי במסגרת הפעילויות המיחשוביות אותן הוא והחברה בה הוא עובד מקדמים נמצאים כניסה עמוקה יותר ויותר לעולם הסלולר ופרויקטי דיגיטליזציה. "בדרך זו אנחנו מנסים לחסוך בעלויות ובמשאבים ולהביא לייעול תהליכים", אמר. לדבריו, דרך נוספת לחיסכון בעלויות המיחשוב תהיה צמצום פלטפורמות ה-IT הקיימות והאחדתן, כמו גם בניית הסכמי תחזוקה, תפעול ורמות שירות מול הספקיות, שייעשו לתקופה של כמה שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים