חוקרים במעבדת יבמ בחיפה חשפו כלי להאצת פיתוח תוכנה

הקומפיילר, המכונה Milepost GCC, מיועד לשימוש חופשי של מפתחים ואמור לקצר פיתוח מערכות תוכנה למוצרים שונים - החל מטלפונים ניידים ועד למחשבי-על ● ד"ר בלהה מנדלסון, מנהלת טכנולוגיות אופטימיזציה של קוד במעבדת המחקר של יבמ בחיפה: "סביבת הקומפיילר מאפשרת למפתחים לקבוע באופן אוטומטי את אופי האופטימיזציה הספציפית שתניב את השיפור המרבי בביצועים"

חוקרים במעבדת יבמ בחיפה פיתחו קומפיילר ללמידת מכונה (Machine Learning) הכתוב בקוד פתוח ומאפשר לקצר את זמני הפיתוח ולשפר את עבודתם של מפתחי יישומים חדשים. התוכנה החדשה, המכונה Milepost GCC, מבצעת ניתוח חכם ואופטימיזציה של יישומים, באופן שאמור להאיץ משמעותית את קצב הפיתוח של מערכות תוכנה. כך, למשל, הצליחו החוקרים להציג שיפור ממוצע של 18% מעבר לביצועי קוד שהשתמש באופטימיזציות סטנדרטיות, ביישומים משובצים הפועלים על גבי מעבדי Power6. הכלי החדש אמור לאפשר למפתחים לקצר פיתוח של מערכות תוכנה למוצרים שונים, החל מטלפונים ניידים ועד למחשבי-על.

הקומפיילר החדש פותח כהרחבה של הקומפיילר הסטנדרטי בקהילת הקוד הפתוח, GCC, ובשיתוף פעולה עם קונסורציום כלל אירופי למחקר ופיתוח, במסגרת תוכנית מחקר של הקהיליה האירופית הכוללת שותפים מבריטניה ומצרפת. זמינות הכלי החדש תאפשר, בין השאר, לקצר את זמני הפיתוח של תוכנה חדשה, תוך כוונון היישומים והתאמתם לארכיטקטורות יעד שונות. כך, למשל, פיתוח של טלפון נייד דורש כיום חודשים ארוכים של התאמת התוכנה עד להבטחת ביצועים ברמה סבירה; הכלי החדש יכול לצמצם את הזמן הזה עד כדי עשירית.

כמוצר נלווה למערכת החדשה, הציג הקונסורציום האירופי גם אתר אינטרנט לכיוונון ביצועי קוד, הזמין לשימוש קהילת המפתחים, אשר יוכלו מעתה להעלות את קוד התוכנה שלהם לאתר זה, ולקבל באופן אוטומטי חיווי והצעות לגבי דרכים לשיפור מהירות היישומים.

ד"ר בלהה מנדלסון, מנהלת טכנולוגיות אופטימיזציה של קוד במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, ציינה, כי "המערכת החדשה יודעת ללמוד באופן אוטומטי כיצד להפיק ביצועים מרביים מחומרה נתונה – בין אם מדובר בטלפונים ניידים, במחשבים שולחניים או במערכות שלמות. כתוצאה מתהליך האופטימיזציה, יפעל הקוד מהר יותר וידרוש פחות אנרגיה. סביבת הקומפיילר מאפשרת לגשת לבינה מלאכותית ולהנחיות של מערכות למידת מכונה, על מנת לקבוע אוטומטית מה אופי האופטימיזציה הספציפית שתניב שיפור מרבי בביצועים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים