מחקר: 75% מהחברות הישראליות משחררות יישומים עם באגים

צוותי הפיתוח נאלצים להתמודד עם בחינת יישומים באמצעות משאבים מוגבלים וללא התשתיות, הכלים והזמן הנחוצים כדי להבין במדויק אילו ביצועים הם יעניקו – כך עולה מסקר שנערך בקרב 50 מפתחי תוכנה ומנהלי הבטחת איכות בארגונים גדולים בישראל ● עוד עולה מהמחקר, כי האילוצים שנמצאו במחזור החיים של הפיתוח הם הסיבה העיקרית לכך ששליש מהגרסאות המתוכננות הגיעו באיחור לשלב הייצור

כ-75% מהחברות הישראליות הודו כי במרבית המקרים מתגלים באגים בגרסאות חדשות של יישומים שנמסרו ללקוחות – כך עולה מסקר שנערך במימון CA.

הסקר, "היתרונות העסקיים שמעניקה וירטואליזציה של שירותים", נערך בקרב 50 מפתחי תוכנה ומנהלי הבטחת איכות (QA) בארגונים גדולים בישראל. בסקר נבחנו האתגרים העיקריים שניצבים בפני צוותי הפיתוח וההשלכות העסקיות שלהם. הסקר בוצע על ידי פירמת Coleman Parkes Research.

היכולת של מחלקות המיחשוב לספק פרויקטים של פיתוח תוכנה תוך עמידה בזמנים ובתקציבים, ובאיכות הראויה, תורמת לחדשנות עסקית ולצמיחה, נכתב במחקר. אולם צוותי הפיתוח נאלצים להתמודד לעתים קרובות עם האתגרים הכרוכים בבחינה של יישומים באמצעות משאבים מוגבלים וללא התשתיות, הכלים והזמן הנחוצים כדי להבין במדויק אילו ביצועים הם יעניקו, ומה תהיה האינטראקציה בתנאי אמת בסביבת הייצור.

האילוצים שנמצאו במחזור החיים של הפיתוח הם הסיבה העיקרית לכך ששליש מהגרסאות המתוכננות (33%) הגיעו באיחור לשלב הייצור. מקור לדאגה אפשר למצוא בעובדה שב-76% מהחברות הישראליות הודו כי במרבית המקרים מתגלים באגים בגרסאות חדשות, ורק ב-4% מהחברות השיבו שאף פעם לא נמצאו באגים בגרסאות הייצור שלהן. אין ספק, נכתב, "שעל מנהלי הפיתוח בישראל מופעלים לחצים כבדים לספק את הגרסאות החדשות במהירות, גם על חשבון האיכות".

אתגר נוסף שעמו מתמודדים בארגונים בישראל הוא מורכבות הפלטפורמות, שנובעת מהגידול בהיקף השימוש במכשירים ניידים. ב-66% מהחברות ציינו, כי עקב הדרישה שהיישומים יהיו זמינים גם במכשירים ניידים, הואטו מחזורי ההשקה של גרסאות חדשות. ב-46% מהן הודו שתפקודי היישומים נפגעים, וב-38% מהחברות ציינו כי נחוץ שינוי בשיטות הבחינה והפיתוח.

עוד עולה מהמחקר, כי הביקוש העסקי הגובר ליישומים חדשים פוגע ביכולת לספק את היישומים במועד וגם באיכותם, מגדיל את העלויות ויוצר לחצים כבדים על צוותי הפיתוח והבחינה של היישומים. זאת ועוד, יש אספקה של יותר יישומים בפחות זמן. ביותר מרבע (26%) מבין החברות הישראליות, מספר הגרסאות החדשות שיושקו בשנה יעלה מהממוצע הנוכחי שעומד על 5.4, כלומר גרסה חדשה מדי חודשיים.

צוותי פיתוח בישראל זקוקים בממוצע ל-6.2 חודשים כדי לפתח, לבחון ולפרוש את מרבית הפרויקטים שלהם, אך ב-18% מהחברות אפשר למצוא מחזור בן פחות משלושה חודשים. למרות שהזמן הממוצע גבוה מאשר באירופה (5.1 חודשים), הרי שהוא עדיין יוצר לחצים משמעותיים על מנהלי הפיתוח, ומספר הבאגים שמתגלים מדגיש את הבעיות הבסיסיות שפוגעות בפיתוח התוכנה.

כמו כן, המחקר מצביע על כך שיש ביקוש לתפקודים רבים יותר. ב-40% מבין החברות הישראליות צופים, כי פרויקטים בפיתוח יצטרכו לכלול תפקודים רבים יותר, שמשמעותם היא יותר קוד ויותר מורכבות – מה שיגביר את הסיכוי לשגיאות ויחייב בחינה רבה יותר. לכך יש להוסיף ש-7 מכל 10 מהמשיבים ציינו כי המורכבות הרבה יותר, שנובעת, בין השאר, מהצורך לפתח יישומים גם עבור מכשירים ניידים – תחייב שיטות חדשות לעמידה ביעדי האיכות והזמן.

המחקר הציף את בעיית התקציבים שלא מספיקים. ביותר ממחצית מהחברות הישראליות (54%) צופים כי התקציבים לא ישתנו, וב-32% מהחברות צופים כי הם יעלו. זאת משום ש-72% מהמשיבים מודים, כי סביר להניח שיקבלו תקציב נוסף כדי לסייע בפתרון הבעיות שנגרמות כתוצאה מהאילוצים שהתגלו במחזור הפיתוח.

המשיבים ציינו כי הפתרונות המתקדמים לפיתוח ובחינה בסביבה שלהם יסייעו להם לצמצם הוצאות (78%); לשפר את האיכות (72%); ולקצר את מחזורי הפיתוח (60%). לכך נלווים יתרונות עסקיים משמעותיים שבמרכזם הגעה מהירה יותר לשוק, שיפור המוניטין, וחשוב מכל – הכנסות גבוהות יותר.

מאיר אדלר, מנהל הטכנולוגיה הראשי של CA ישראל, אמר כי "טכנולוגיה לווירטואליזציה של שירותים פותרת את האתגרים שניצבים בפני צוותי הפיתוח ונותנת מענה לצרכים של העסקים המודרניים, אשר מצפים לקבל יישומים איכותיים תוך עמידה בזמנים ובתקציבים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    משהו חכם אמר לי "שכל תוכנית מחשב היא אוסף של באגים חלקם התגלו וחלקם לא" וכוונתו הייתה לא רק לתוכנות שפותחו בישראל. לדוגמה Oracle Application שיש בה באגים, אבל אורקל תגיד שאלו אינם באגים אלא features

אירועים קרובים