מסתמן: מיקרוסופט תציע Daas – שולחן עבודה וירטואלי במודל תשלום לפי שימוש

שם הקוד שניתן לפרויקט הוא Mohoro, והוא אמור להיות מוצע למשתמשי מערכת ההפעלה בענן של החברה ברבעון הראשון של 2014 ● בחברה טרם מאשרים את הפרויקט

טלאי חירום מיידי. מיקרוסופט

שמועות חדשות טוענות כי מיקרוסופט (Microsoft) עומדת להציע שולחן עבודה וירטואלי שיפעל בסביבת מערכת ההפעלה חלונות אזור (Windows Azure), בשיטת תשלום לפי שימוש. על פי אותן שמועות, שם הקוד שניתן לפרויקט הוא Mohoro, והוא אמור להיות מוצע למשתמשי מערכת ההפעלה בענן של החברה ברבעון הראשון של 2014.

שירות זה, שאולי אפשר להתחיל לכנותו DaaS (ר"ת Desktop as a Service), יציע את האפשרות לארגונים להריץ שולחנות עבודה וירטואליים של חלונות (Windows) בתחנות של החברה, ובעיקר תחנות רזות, כדי לאפשר הפעלה של יישומים ישנים בענן. זאת, במקום לבצע התקנה מלאה באופן מקומי.

מקור שקרוב לפרויקט צוטט באתר ZDnet, באומרו כי "עם Mohoro אתה לוחץ על כמה כפתורים, פורס את היישומים שלך, משתמש ב-Intune כדי לדחוף את ההגדרות שלך לכל ההתקנים בארגון – וזהו, אתה מוכן לעבודה".

נכון להיום יכולות חברות להשתמש במוצרי וטכנולוגיות וירטואליזציה שונים כדי לאפשר שימוש בשולחן העבודה של חלונות מעבר להתקנה מקומית. אולם, במקביל החברה אינה מאשרת לשותפים שלה להציע את חלונות 7 (Windows 7) כשירות מאורח.

האם מדובר בצעד ראשון של מיקרוסופט בדרך להצעת חלונות כתוכנה לשימוש לפי שימוש,במקום לרכוש רישיון אחד לכל מכונה? כך או כך, בחברה לא מאשרים בינתיים את הפרויקט הזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים