משרד התקשורת העניק ל-018-אקספון רישיון להעברת שיחות VOB בטלפונים סלולריים

הרישיון החדש יוזיל משמעותית את מחירי השיחות ללקוחות שיהיו בטווח קליטה של Wi-Fi ● תמחור השיחות של לקוחות שיימצאו בחוץ לארץ בטווח קליטה של אינטרנט אלחוטי יהיה על פי התעריף באותה מדינה ● רוני חליבה, מנכ"ל אקספון 018: כדי לקבל את השירות, הלקוח "לא צריך ליידע את חברת הסלולר או לבצע כל תהליך מולה"

משרד התקשורת העניק ל-018-אקספון רישיון להעברת שיחות VOB (ר"ת Voice Over Broadband) בטלפונים סלולריים. המשמעות של הצעד היא שאם בעל המכשיר יימצא בטווח קליטת Wi-Fi, שיחה לטלפון נייח תעלה לו הרבה פחות, ואם הוא יימצא בחוץ לארץ בטווח קליטת אינטרנט אלחוטי, התמחור של השיחות יהיה מקומי, מכיוון שאלה תיחשבנה כשיחת אינטרנט. בכך יתקרב מחיר דקת שיחה למחיר שאותו משלמת חברת הסלולר.

בנוסף, יאפשר השירות ללקוחות עסקיים להפוך את המכשיר הסלולרי לשלוחה של המרכזייה, אם הם משתמשים באחת כזו, ובכך לחסוך את עלות השיחות מהסלולרי לשלוחות אחרות של המרכזייה וליהנות מתכונותיה גם במכשירים הסלולריים שלהם. כמו כן, עלות השיחות היוצאות מהסלולר תהיינה זהות לעלות של שיחות יוצאות אחרות.

רוני חליבה, מנכ"ל 018-אקספון, אמר לאנשים ומחשבים, כי כדי לקבל את השירות, הלקוח "לא צריך ליידע את חברת הסלולר או לבצע כל תהליך מולה. צריך רק להירשם, לקבל שם משתמש וסיסמה, להוריד תוכנת SIP CLIENT למכשיר הסלולרי ולחייג דרכה". הוא הוסיף, כי "ההשפעה החזקה ביותר מבחינת מחיר תהיה בשיחות לקווים נייחים – כ-8-9 אגורות לדקה במקום 50, וכמובן לשיחות בינלאומיות, כי לא יהיה את מרכיב זמן האוויר. המשתמש צריך להימצא בטווח קליטה של Wi-Fi או להשתמש בחבילת הנתונים שהוא רכש מחברת הסלולר. חבילות כאלה מספיקות כיום לשיחות רבות".

לדברי חליבה, "השירות החדש שנציע יאפשר יצירת פתרונות שלמים המהווים חלק מהתפיסה העתידית של ה-FMC (ר"ת Fixed Mobile Convergence)".

חליבה ציין, כי המשרד יעניק מספר רישיונות ניסויים ובמשך השנה הקרובה הוא אמור לקבוע את המדיניות הסופית שלו, לרבות תמחור ותנאים נוספים. "נראה שמהלך זה הינו חלק משאר המהלכים שמשרד התקשורת עושה כדי לעודד את התחרות בשוק הסלולר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים