AMD השיקה סדרת מערכות על שבב

הסדרה מיועדת למערכות משובצות שמבוססות על ארכיטקטורת המעבדים יגואר החדשה של החברה ועל שבב גרפי מסדרת ה-Radeon 8000 שלה ● מדובר בחמש מערכות חדשות בצריכת כוח של 9 עד 25 וואט בלבד ● החברה מייעדת אותן למערכות בקרה תעשייתיות שדורשות פעילות אוטומטית, לשלטים דיגיטליים, לשוק מכונות המשחקים ולאמצעי איחסון שמיועדים לשוק ה-SMB

AMD השיקה באחרונה סדרה של מערכות על שבב (SoC) למערכות משובצות שמבוססות על ארכיטקטורת המעבדים יגואר (Jaguar) החדשה של החברה ועל שבב גרפי מסדרת ה-Radeon 8000 שלה. מדובר בעדכון משמעותי לסדרת המעבדים המשובצים שלה, שכולל חמש מערכות חדשות בצריכת כוח של 9 עד 25 וואט בלבד. החברה מייעדת אותן למערכות בקרה תעשייתיות שדורשות פעילות אוטומטית, לשלטים דיגיטליים, לשוק מכונות המשחקים ולאמצעי איחסון שמיועדים לשוק ה-SMB.

לפי AMD, הסדרה החדשה, שמכונה G, משפרת ביותר מ-110% את הביצועים לעומת הדור הקודם שלה ומעניקה עד פי 125 ביצועים לעומת מעבדי האטום (Atom) של היריבה, אינטל (Intel). לצורך השוואה עם מתחרתה בחרה AMD את ה-Atom D525, מעבד כפול ליבה במהירות 1.8 ג'יגה-הרץ שתומך בעבודה בריבוי נימים, מיוצר בליטוגרפיה הישנה של 45 ננו-מטר ומציע מעטפת תרמית של 13 וואט.

הסדרה החדשה תומכת בכל תקני הגרפיקה המתקדמים, כולל DirectX 11.1 ,OpenGL 4.2x ו-Open CL 1.2, ובזכות השילוב של שבב גרפי חדש מציעה שיפור בביצועים הגרפיים של עד 20% לעומת הדור הקודם של סדרת ה-G. כמו כן, היא תומכת בווירטואליזציה וב-TPM 1.2.

"בנינו אוצר של קניין רוחני תעשייתי שמורכב ממעבדים, גרפיקה ומולטימדיה יחד עם התשתית לשלב את אבני הבניין הללו בפתרונות ה-SoC המשובצים הטובים ביותר", אמר ארון ליינגר, סגן נשיא ומנכ"ל קבוצת הפתרונות המשובצים של AMD. לדבריו, "עם גודל שקטן ב-33%, צריכת כוח נמוכה וביצועים יוצאים מן הכלל, סדרת ה-G החדשה של AMD קובעת את הרף לצרכי תונן מולטימדיה עשיר ועיבודי עומסי עבודה מסורתיים, והם אידיאליים למגוון רחב של יישומים משובצים".

מחירי המעבדים החדשים נעים בין 49 ל-72 דולרים, כשחלק מהם כפולי ליבה, חלקם מרובעי ליבה ואחד, ה-GX-416RA, מוצע ללא ליבה גרפית. המערכת המהירה ביותר היא עם מעבד מרובע ליבות במהירות 2 ג'יגה-הרץ ועם שבב גרפי HD8400E שפעול במהירות 600 מגה-הרץ, אך בעלת TDP של 25 וואט. צריכת הכוח הנמוכה ביותר היא של ה-GX-210HA, שבתשעה וואט מפעיל מעבד כפול ליבה במהירות 1 ג'יגה-הרץ ושבב גרפי מסוג HD 8210E במהירות 300 מגה-הרץ.

AMD

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים