ארה"ב: המנכ"לים פחות פסימיים לגבי המיתון

עם זאת, מרבית המנכ"לים עדיין מתכוונים לקצץ הוצאות בששת החודשים הקרובים: 51% מתכוונים לצמצם את הוצאות ההון ו-49% מתכוונים לפטר עובדים - על פי סקר שערך ארגון Business Roundtable

ברבעון השני של השנה הייתה התחזית של המנכ"לים בארה"ב מעט פחות פסימית, אך הם עדיין מתכוונים לפטר עובדים ולקצץ הוצאות – כך על פי סקר שאת תוצאותיו פרסם ארגון Business Roundtable. מדד CEO Economic Outlook, אשר מתפרסם מדי רבעון, שב ברבעון השני לערך של 18.5, לאחר שברבעון הראשון הגיע לשיא שלילי של מינוס חמש. עם זאת, גם הערך ברבעון השני הוא עדיין השלישי מלמטה שנרשם בשש השנים שבהן נערך הסקר. ערך נמוך מחמישים מבטא ציפיות להתכווצות, ולא לצמיחה.

"אפשר לומר שיש ירידה בפסימיות ושהמנכ"לים אינם צופים כי הצניחה החופשית תימשך", אמר איוון סטיינברג, היו"ר והמנכ"ל של ענקית הטלקום ורייזון, אשר מכהן כיו"ר ארגון Business Roundtable. "הסימנים פחות מדאיגים מאשר ברבעון שעבר, אך איש אינו יכול עדיין לנבא מתי ישובו החברות לגייס עובדים והצמיחה תתחדש".

מרבית המנכ"לים עדיין מתכוונים לקצץ הוצאות בשישה החודשים הקרובים: 51% מתכוונים לצמצם את הוצאות ההון ו-49% מתכוונים לפטר עובדים בארה"ב. 46% צופים שהמכירות ירדו.

ברבעון הקודם ציינו שני שלישים מהמנכ"לים כי בכוונתם לפטר עובדים ולקצץ הוצאות. עם זאת, בשנת 2009, צופים המנכ"לים שהשיבו לסקר, יפחת התל"ג של ארה"ב בשיעור של 2.1% – ירידה חדה מזו שנצפתה ברבעון הראשון (1.9%).

גם המשקיעים מאמינים שהרע מכל כבר מאחורינו: מדד S&P 500 עלה בכ-34% בהשוואה לחודש מרץ האחרון, בו הגיע לערך הנמוך ביותר ב-12 השנים האחרונות.

בסקר, שנערך בין ה-1 ל-12 ביוני, השתתפו מנכ"לים בחברות שמעסיקות יחדיו קרוב לעשרה מיליון עובדים ושהכנסתן השנתית הכוללת מגיעה לחמישה טריליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים