מחקר: ייתכן שב-2014 רוחב הפס בכבל הטרנס-אטלנטי לא יספיק לכל הגולשים

ממחקר של חברת טלה-גיאוגרפיה עולה, כי רוחב הפס בכבל הטרנס אטלנטי, שמחבר חלק גדול מהעולם לשדרת האינטרנט הראשית, הולך ואוזל ● לפי המחקר, בכבלים שמספקים גיוון בגישה ועוברים בפני שטח ייחודיים ייתכן שרוחב הפס ייגמר עוד לפני 2014 ● טלה-גיאוגרפיה ציינה, כי בין השנים 2008 ל-2015 צפוי גידול של כ-33% ברוחב הפס הנדרש על ידי כלל הגולשים המשתמשים בשירותי הכבל

אם יימשך קצב הגידול הנוכחי ברוחב הפס, ייתכן מאוד שב-2014 כבר לא יהיה מספיק רוחב פס לכל המשתמשים בכבל הטרנס-אטלנטי, שמחבר חלק גדול מהעולם לשדרת האינטרנט הראשית – כך עולה ממחקר חדש של חברת טלה-גיאוגרפיה. לפי החברה, בכבלים שמספקים גיוון בגישה ועוברים בפני שטח ייחודיים ייתכן שרוחב הפס ייגמר עוד לפני 2014.

הכבל הטרנס-אטלנטי, שמורכב למעשה משישה כבלים, הונח במהלך השנים 2000 עד 2003, וכבר אז סברו שיש צורך ביתרת רוחב פס שתספק פתרונות גם לשנים הבאות. עם זאת, אף גורם לא הצליח לצפות אז את הגידול בשימוש באינטרנט, ולפי טלה-גיאוגרפיה, בין השנים 2008 ל-2015 צפוי גידול של כ-33% ברוחב הפס הנדרש על ידי כלל הגולשים המשתמשים בשירותי הכבל.

בעיה חמורה נוספת היא שבמקביל להצטמצמות ברוחב הפס, המחירים כיום נמצאים כמעט בשפל המדרגה. האנליסט אלן מאולדין אמר בעקבות פרסום המחקר, כי "מפעילי הכבל הטרנס-אטלנטי והרוכשים של רוחב הפס צריכים להתמודד עם המשבר בהילוך איטי. עלות המעגלים בבניית כבל חדש תהיה הרבה יותר גבוהה כיום מאשר המחירים הנפוצים בשוק".

לפי החברה, טכנולוגיות חדשות, שמאפשרות שידורים בקצבים מהירים יותר, אולי יאפשרו למפעילים להרחיב את רוחב הפס של חלק מהמערכות הקיימות, וכך להשהות את הצורך בכבלים חדשים, אך מדובר בהשהיה בלבד. מצד שני, מחזור בנייה של כבל נוסף לשדרת האינטרנט נחשב לממושך למדי, ולכן החברות המפעילות כבר צריכות להתחיל לפעול בנדון, בעיקר משום שהטכנולוגיות האחרות עדיין לא הוכחו כאמינות מספיק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים