התחרות החריפה בשוק ממשיכה להשפיע על סלקום: הרווח השנתי פחת ב-35%, ההכנסות ירדו ב-9%

החברה סיימה את השנה החולפת עם רווח נקי של 531 מיליון שקלים, לעומת 825 מיליון ב-2011 ● ההכנסות השנתיות הסתכמו ב-5.94 מיליארד שקלים, ואילו ההכנסות ברבעון הרביעי עמדו על 1.407 מיליארד - ירידה של 15.5% ● ניר שטרן, מנכ"ל סלקום: "הקבוצה מבצעת צעדי התייעלות אגרסיביים בכלל תחומי פעילותה שהובילו, עד כה, לחסכון בקצב שנתי של כ-550 מיליון שקלים. בכוונתנו להמשיך בצעדי התייעלות גם במהלך שנת 2013"

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. צילום: סיון פרג', יח"צ

סלקום פרסמה היום (ב') את תוצאותיה העסקיות לרבעון האחרון של 2012 ולשנה כולה, והן שיקפו, כצפוי, את התחרות החריפה עימה מתמודדת החברה. כתוצאה מכך, ירד הרווח הנקי של חברת הסלולר ב-35.64% ב-2012 ועמד על 531 מיליון שקלים, לעומת 825 מיליון ב-2011.

הכנסותיה השנתיות של סלקום ירדו בשנה החולפת ב-8.73% והסתכמו ב-5.94 מיליארד שקלים, לעומת 6.51 מיליארד בשנת 2011. ההכנסות ממכירת שירותים ירדו ב-3.72% ל-4.58 מיליארד שקלים, לעומת 4.76 מיליארד ב-2011. ההכנסות ממכירת ציוד ירדו ב-22.38% והסתכמו ב-1.36 מיליארד שקלים, לעומת 1.75 מיליארד בשנה שלפני כן.

במהלך הרבעון הרביעי של 2012 ירדו הכנסותיה של סלקום ב-15.5% והסתכמו ב-1.407 מיליארד שקלים, זאת בהשוואה ל-1.665 מיליארד ברבעון המקביל ב-2011. ההכנסות משירותים הצטמצמו ב-13.4% והסתכמו ברבעון הרביעי ב-1.066 מיליארד שקלים, בהשוואה ל-1.231 מיליארד ברבעון המקביל ב-2011. ההכנסות מציוד ירדו ב-21.4% והסתכמו ב-341 מיליון שקלים, לעומת 434 מיליון ברבעון הרביעי בשנה שלפני כן. תרומתה של נטוויז'ן לסך ההכנסות הרבעוניות הסתכמה ב-270 מיליון שקלים – ירידה מינורית בהשוואה ל-276 מיליון עליהם דווח ברבעון הרביעי של 2011.

הרווח הנקי ברבעון זינק ב-48.7% והסתכם ב-113 מיליון שקלים, לעומת 76 מיליון ברבעון המקביל בשנה שלפני כן. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהעלייה החדה נובעת מהשפעות חד-פעמיות לרעה על תוצאות הרבעון הרביעי של 2011, ביניהן הוצאת המס הנדחה החד-פעמית שנרשמה. הרווח למניה הסתכם ברבעון המדווח ב-1.14 שקלים – עליה של 50% בהשוואה ל-0.76 ברבעון המקביל ב-2011.

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי ירד ב-7.8% והסתכם ב-189 מיליון שקלים, לעומת 205 מיליון ברבעון המקביל ב-2011.

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום: "2012 הייתה שנת עשייה נרחבת לקבוצת סלקום. בשנה זו השלמנו את תהליך המיזוג עם נטוויז'ן, התמודדנו עם החרפת התחרות והתאמנו את הקבוצה לתנאי השוק החדשים. אוסף המהלכים יהווה נדבך מרכזי בהמשך הצלחת הקבוצה בשנים הבאות. השלמנו מיזוג מורכב של שתי חברות גדולות במהירות ובאיכות יוצאת דופן, תוך עמידה בכל היעדים השאפתניים שהצבנו לעצמנו. כיום פועלת הקבוצה עם מטה מאוחד וגופי שירות ומכירה המציעים סל שירותי תקשורת ניידים ונייחים רחב ללקוחותינו".

לדבריו, "התוצאות של נטוויז'ן בשנת 2012, עם למעלה מ-112 אלף לקוחות בטלפוניה הקווית (גידול של כ-32 אלף לקוחות), גידול במספר לקוחות האינטרנט ו-EBITDA שנתית של 283 מיליון שקלים, מוכיחות את הצלחת המיזוג. הקבוצה מבצעת צעדי התייעלות אגרסיביים בכלל תחומי פעילותה שהובילו, עד כה, לחסכון בקצב שנתי של כ-550 מיליון שקלים. במהלך השנה שינינו תהליכים, ביצענו אופטימיזציה של פעילויות, צמצמנו משרות והורדנו בעלויות – וכל זאת תוך שאנו מעניקים רמת שירות גבוהה במוקדים ובמרכזי השירות של החברה. בכוונתנו להמשיך בצעדי התייעלות גם במהלך שנת 2013".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים