מיקרוסופט וסימנטק שיתפו פעולה עם הרשויות ושמו קץ לפעילות של כנופיית עברייני רשת

העבריינים שלטו במאות אלפי מחשבים של משתמשים תמימים ללא ידיעתם, לאחר שהשתלטו על תוצאות החיפוש שלהם וגבו דמי פרסום עבור קליקים שהושגו במרמה מבעלי עסקים ● ממיקרוסופט נמסר, כי אנשי שתי החברות והרשויות פשטו על מרכזי נתונים בניו-ג'רזי ו-וירג'יניה, החרימו שרת אחד בניו-ג'רזי והורו למפעילים של מרכז הנתונים בווירג'יניה להשבית שרת של החברה האם בהולנד

מיקרוסופט (Microsoft) וסימנטק (Symantec) הודיעו ששמו קץ לפעילות של כנופיה עולמית של עברייני רשת, ששלטו במאות אלפי מחשבים של משתמשים תמימים ללא ידיעתם. בעקבות המבצע לא יכולים היו המשתמשים ברחבי העולם לחפש ברשת במשך זמן מה, אך החברות הציעו בחינם כלים לטיהור המחשבים בהודעות שנשלחו באופן אוטומטי למחשבים הנגועים.

טכנאים שפעלו מטעם החברות פשטו אתמול (ד') על מרכזי נתונים בוויהוקן, ניו-ג'רזי, ובמנסס, וירג'יניה, מלווים במרשלים פדרליים של ארצות הברית, לפי צו שהוצא בבית המשפט המחוזי באלכסנדריה, וירג'יניה. הם החרימו שרת אחד בניו-ג'רזי והורו למפעילים של מרכז הנתונים בווירג'יניה להשבית שרת של החברה האם בהולנד, מסר ריצ'רד בוסקוביץ', עוזר ליועץ המשפטי של היחידה לפשיעה דיגיטלית של מיקרוסופט.

בוסקוביץ' אמר, כי הוא "משוכנע ברמה גבוהה של ודאות" שהמבצע הצליח ושהושם קץ לפעילותה של הכנופיה שהפיצה את התוכנה הרובוטית, שמכונה Bamital. "אנחנו סבורים שהשתלטנו על המצב, אבל נחכה ונראה", ציין.

השרתים שפעילותם הופסקה שימשו לשליטה על כ-300 אלף עד מיליון מחשבי PC שהודבקו בתוכנה הרובוטית. על פי ההודעה של מיקרוסופט וסימנטק, התוכנה שימשה להשתלטות על תוצאות החיפוש של המשתמשים התמימים וגבייה של דמי פרסום עבור קליקים שהושגו במרמה מבעלי עסקים.

המפעילים של התוכנה הרובוטית יכולים היו בנוסף להשתיל במחשבים הנגועים תוכנות זדוניות נוספות לצורך גניבת זהות, שילוב המחשבים במתקפות על אתרי אינטרנט וביצוע פשעי מחשב מסוגים נוספים. כעת, לאחר שהשרתים הושבתו, ברגע שהמשתמשים במחשבים הנגועים יבקשו לחפש ברשת הם יופנו לדף אינטרנט שבו תופיע הודעה, כי המחשבים היו נגועים בתוכנה רובוטית.

מיקרוסופט וסימנטק מציעות למשתמשים כלים בחינם לתיקון המחשב וחידוש הגישה לחיפוש באינטרנט. הכלים יוצעו בהודעות שיישלחו באופן אוטומטי למשתמשים במחשבים הנגועים.

יצוין, כי זו הייתה הפעם השישית מאז 2010 שבה בית משפט הנפיק צו להפסקת הפעילות של רשת של תוכנות רובוטיות לבקשתה של מיקרוסופט. במבצעים קודמים הושבתו רשתות גדולות עוד יותר, אך זו הפעם הראשונה שבה המשתמשים מקבלים באופן אוטומטי הודעות שבהן מוצעים להם בחינם כלים לתיקון המחשב וטיהורו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים