MIT: אין קשר בין תקציב מחקר ופיתוח גבוה להצלחה עסקית; תראו את אפל…

מחקר שנערך באוניברסיטה מגלה, כי פחות מוצרים ותכונות וקיצוץ בתקציב המו"פ יביאו ליותר צמיחה, הצלחה ורווחיות ● מייקל דייוויס, שביצע את המחקר, קרא לארגונים ללכת בעקבות אפל, שתקציב המו"פ שלה מסתכם ב-3% מההכנסות השנתיות

אין קשר בין הוצאות גבוהות על מחקר ופיתוח לבין הצלחה עסקית – כך עולה ממחקר שנערך על ידי אוניברסיטת MIT במסצ'וסטס, ארה"ב. למעשה, עולה מתוצאות המחקר, כי קיצוץ בהוצאות המו"פ מאיץ חדשנות, ממריץ צמיחה ומגדיל רווחיות. כך, חברות יכולות להגדיל את נתח השוק שלהן בטווח הקצר ולשפר את שביעות רצון הלקוחות בטווח הארוך דווקא אם יגבילו את היצע המוצרים שלהן ויפשטו את תכונותיהם. חברות שמציעות מוצרים רבים מדי ועמוסים בתכונות מסתכנות באי שביעות רצון של הלקוחות.

מייקל דייוויס, שביצע את המחקר, קרא לארגונים ללכת בעקבות אפל, שנחשבת לאחת החברות החדשניות בעולם, ובכל זאת – תקציב המחקר והפיתוח שלה מסתכם ב-3% מסך ההכנסות השנתיות. זאת לעומת הגישה הרווחת של ארגונים, שלפיה יש להשקיע כסף רב במערך מו"פ פנימי, ובכך למקסם את ניצול המשאבים כדי לייצר מוצרים רבים ועתירי תכונות.

דייוויס אמר שאפל מצטיינת בקליעה לאיזון שבין פשטות לנוחות. היא מציעה רק חמישה מוצרים במסגרת שלוש משפחות של מחשבים ניידים ועוד חמישה מוצרים במסגרת שלוש משפחות של מחשבים שולחניים. זאת, בהשוואה ליצרניות מחשבים מתחרות שמציעות לפחות 26 אפשרויות בחירה במסגרת שש משפחות של ניידים ושתי משפחות של שולחניים. "אם תסתכלו על הסוף של GM, כמעט בלתי אפשרי להבין את המגוון שלה ואיך בכלל לקוחות יכולים לבחור מבין שבע משפחות של מכוניות, שמציעות יותר מ-20 אפשרויות ודגמים וכמה מותגים שונים", ציין.

"אנשים מגיבים יותר לשלילי מאשר לחיובי", אמר דייוויס. "לכן, ככל שמתרבות האפשרויות במכשיר הסלולרי, בנקודה מסוימת עולה האכזבה מעלותן של האפשרויות המוחמצות והבלתי מנוצלות וגוברת על היתרון של עושר האפשרויות".

דייוויס הוסיף, כי במקום לשאול את עצמם איך להקצות משאבים כדי להוסיף קווי ייצור ומגוון של מוצרים, מנהלים צריכים לשאול את עצמם שאלות אחרות לגמרי. בין השאלות המומלצות: מהו המספר הקטן ביותר של תכונות שהצרכנים זקוקים להן, עד כמה קטן יכול להיות מגוון המוצרים של ארגון וכמה פחות צריך הארגון להוציא על מו"פ פנימי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דורון חיות

    חדשנות במודלים עסקיים היא חדשנות שתורמת להצלחה עסקית

אירועים קרובים