שי נוני, דטה דומיין: "העובדה שענקיות האחסון מתחרות על רכישת החברה מעידה על חשיבותה"

בראיון לאנשים ומחשבים מספר נוני, שמשמש כמנהל הפעילות החדש של דטה דומיין בישראל, אגן הים התיכון ואפריקה, על הקמת הסניף המקומי החדש של החברה, ההשפעה של המאבק בין נט-אפ ל-EMC לרכישת דטה דומיין עליו ועל החברה והמערך שאותו הוא מקים

"חברות המחקר אוהבות את הטכנולוגיה של דטה דומיין ומשבחות אותה", אמר שי נוני, מנהל הפעילות החדש של החברה, המתמחה במניעת כפילויות מידע (דה-דופליקציה), בראיון לאנשים ומחשבים. "אין זה פלא, אם כן, שנט-אפ ו-EMC מתמודדות על רכישת החברה. הן יודעות מה הן עושות".

דבריו של נוני נאמרו לאחר שלפני כשלושה שבועות הודיעה ענקית האחסון נט-אפ, שנוני עצמו עבד בה עד לפני חצי שנה, על כוונתה לרכוש את דטה דומיין תמורת 1.5 מיליארד דולרים. ימים אחדים לאחר מכן מסרה EMC, כי גם היא מציעה הצעת רכישה לדטה דומיין. הצעתה של EMC הייתה הגבוהה ב-300 מיליון דולרים מזו של נט-אפ. הסאגה על רכישת ספקית התוכנות למניעת שכפול מידע לא הסתיימה, כי מאוחר יותר הגישה נט-אפ הצעת רכישה מעודכנת, של 1.9 מיליארד דולרים.

כיצד שמעת על הרכישה הצפויה?
"עד לפני חצי שנה שימשתי כמנהל מכירות למגזרי הביטחון והממשלה בנט-אפ, באזור טורקיה, יוון וקפריסין. באוגוסט 2008 הגעתי לשיא הפעילות בנט-אפ וזכיתי בפרס מנהל המכירות המצטיין של אירופה. לאחר תקופה של שמונה שנים בתפקידים שונים, החלטתי לעזוב את נט-אפ, כי חיפשתי כיוונים חדשים. בחצי השנה האחרונה הייתי מעורב במיזם שאינו בעולם ההיי-טק.

לפני חודשיים פנו אלי מדטה דומיין והציעו לי להקים פעילות מכירה באפריקה, ישראל ואגן הים התיכון. לאחר בחינת הטכנולוגיה והחברה, קיבלתי את ההצעה המאתגרת והתחלתי לפעול להקים את מערך הפעילות. אושרו לי שכירת משרדים וגיוס אנשי מכירות.

יום אחד קמתי בבוקר, ונדהמתי לגלות שדטה דומיין צפויה להימכר, ולא סתם, אלא על ידי מעסיקתי לשעבר. אחרי אי-וודאות בת יממה, עיכלתי את המהלך והבנתי שניתן להפיק ממנו ערך, הן בהיבט האישי והן בהיבט המקצועי. נט-אפ תמיד הייתה סוג של משפחה עבורי".

מה אמרו לך בדטה דומיין?
"'תמשיך בהקמת פעילות המכירה – ללא קשר לרכישה'. הכוונה היא הן לגיוס כוח אדם לצוות המכירות והן לביצוע פעילות להחדרת מוצרי החברה באזור שעליו אני אחראי. פורסם, כי גם לאחר שהרכישה תאושר ותושלם – דטה דומיין תישאר כקו מוצרים נפרד. בהיבט האישי, האתגר שאותו חיפשתי בהחדרת טכנולוגיה ייחודית לאפריקה ולמזרח אגן הים התיכון לא השתנה".

מה המשמעות של הרכישה, אם תהיה כזו, מבחינתך, ובעבור השוק המקומי?
"אני הולך להקים שותפויות עסקיות בארץ ובאפריקה, ובכוונתי למנף את היכרותי עם מפיצים ומשווקים קיימים לטובת החברה. בהיבט הטכנולוגי, מוצרי דטה דומיין הם עצמאיים ו-'מדברים' עם כל מערכי האחסון ותוכנות הגיבוי. מדובר ביתרון עבור הלקוח. לא משנה לו אם דטה דומיין תישאר עצמאית, או תירכש על ידי נט-אפ או EMC. בכל מקרה, כנראה שאמשיך להקים את מערך המכירות בארץ – לטובת הלקוחות הישראליים, האפריקאיים ואלה ממזרח אגן הים התיכון".

נוני סיכם באמרו, כי "תחום מניעת כפילויות הנתונים הוא אחד התחומים היחידים ב-IT שהמשיך לצמוח גם בתקופת המיתון הנוכחית. זאת, בשל חשיבותו בעולם האחסון ובשל האופן שבו הוא מסייע לצמצום המשאבים הכרוכים באחסון. לדטה דומיין יש פוטנציאל מכירות רב בארץ ובאזור, ואעשה הכול על מנת לממש אותו עבור הלקוחות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחק מ.

    מעוניין לרכוש את התוכנה. נא ליצור איתי קשר.

  2. בלייר פורטנוי

    כל הכבוד ל שי נוני. מהכרות אישית הוא האיש הנכון במקום הנכון. More power to you Shai! Blair Portnoy

אירועים קרובים