EMC הציעה לרכוש את דטה דומיין ב-1.8 מיליארד דולרים – 20% יותר מההצעה של נט-אפ

החברה הציעה לשלם 30 דולרים במזומן תמורת כל מניה של דטה דומיין ● ההצעה – עקב רצונה של EMC לחזק את מעמדה בשוק הגיבוי בדיסקים וניהול הארכיון

EMC הצטרפה אמש (ב') לקרב על רכישת דטה דומיין: החברה הגישה הצעה גבוהה ב-300 מיליון דולרים מזו של המתחרה, נט-אפ. EMC הציעה לשלם 30 דולרים במזומן תמורת כל מניה של דטה דומיין, ובסך הכל – שווי עסקה של 1.8 מיליארד דולרים. זאת בהשוואה ל-1.5 מיליארד דולרים שהציעה נט-אפ בחודש שעבר.

הצעה זו גבוהה ב-20% מזו של נט-אפ, ומ-EMC נמסר, כי הסיבה לסכום הגבוהה שאותו היא מוכנה לשלם הינה שאיפתה לחזק את מעמדה בשוק הגיבוי בדיסקים וניהול הארכיון. EMC חפצה להגיע בשנה הבאה להיקף פעילות של למעלה ממיליארד דולרים בשוק זה. "מבחינה אסטרטגית, המיזוג ישפר את יכולתנו להרחיב את ההיצע של פתרונות האחסון למען הלקוחות שלנו ושל דטה דומיין ולהאיץ את הצמיחה של החברה", אמר ג'ו טוצ'י, יושב ראש, נשיא ומנכ"ל EMC.

במכתב לפרנק סלוטמן, הנשיא והמנכ"ל של דטה דומיין, ציין טוצ'י, כי בכוונתו להותיר את המנהלים הבכירים של החברה בתפקידם ולהפעיל אותה כחטיבה נפרדת בתוך EMC.

יצוין, כי מועצת המנהלים של דטה דומיין אישרה את ההסכם לרכישת החברה על ידי נט-אפ עוד ב-20 במאי.

החברות דטה דומיין, נט-אפ ו-EMC מציעות מערכות גיבוי מבוססות דיסקים. מערכות אלה משלימות את האחסון בקלטות ומסייעות לעמוד בתקנות ממשלתיות ובדרישות שחלות על ענפי תעשייה שונים. דטה דומיין מתמחה גם בטכנולוגיה למניעת כפילויות, שחוסכת אחסון של נתונים מיותרים.

הקרב על רכישת דטה דומיין משקף את מגמת המיזוגים הגוברת בענף האחסון ואת השאיפה של היצרניות הגדולות של פתרונות אחסון לחבור לחברות שמציעות טכנולוגיות למניעת כפילויות: במקרה זה מבקשות נט-אפ ו-EMC לרכוש את דטה דומיין, אך במקרים אחרים כוננו חברות האחסון שיתופי פעולה עם החברות שעוסקות במניעת כפילויות, דוגמת שיתוף הפעולה של HP (וגם של BlueArc ו-Isilon) עם Ocarina Networks ועם חברות נוספות.

טרם נתקבלה תגובתה של דטה דומיין להתפתחויות האחרונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים