פוקסקון: העובד שנפצע יאלץ לעבור לבית חולים מרוחק על מנת להמשיך ולקבל טיפול

העובד, זאנג טינגזן בן ה-26, נפצע ממכת חשמל במפעל של פוקסקון בשינזין, בו מיוצרים רבים ממוצריה של אפל ● לטענת פוקסקון, העובד הגיע למפעל הגדול יותר לצורך התלמדות בלבד, ולכן הוא אינו זכאי להיחשב כעובד של המפעל בשינזין, שם תנאי העסקה טובים יותר

מסתבר שהגיהנום קיים גם במלזיה. מפעל פוקסקון שבסין

העובד הסיני שנפצע במפעל פוקסקון (Foxconn) יצטרך לעבור למוסד אחר בעיר מרוחקת כדי שימשיך לקבל טיפול – כך עולה מקביעת בורר, שדן בעתירתו של אביו של הפצוע כנגד החברה, לאחר שזו איימה להפסיק לממן את הטיפול וההוצאות הכרוכות בו אם האב לא יעשה זאת. האירוע, עליו דיווחה רויטרס (Reuters), מהווה הוכחה נוספת לתנאי העובדה הקשים בחברה, אשר הובילו בעבר להתאבדויות ולמהומות עובדים.

העובד, זאנג טינגזן בן ה-26, נפצע ממכת חשמל במפעל של פוקסקון בשינזין, בו מיוצרים רבים ממוצריה של אפל (Apple). בעקבות הפציעה נאלצו הרופאים לכרות חצי ממוחו כדי להשאירו בחיים. טינגזן משותק ואף אינו יכול לדבר, אך בפוקסקון רוצים בכל זאת שהאב יעביר אותו לבית חולים בעיר הויזהו, מרחק של כ-70 קילומטרים.

על פי החברה, היא שכרה את העובד לעבודה בהויזהו, מפעל של החברה שנמצא קרוב יותר לליבה של סין, שם התנאים הסוציאליים פחות טובים מאלו שניתנים במפעל בשינזין. כך, העובד הגיע למפעל הגדול יותר לצורך התלמדות בלבד, ולכן הוא אינו זכאי להיחשב כעובד של המפעל בשינזין.

הבורר, כאמור, הסכים עם החברה, אולם האב הודיע שיעתור נגד ההחלטה. לאחר פרסום המקרה ברבים הודיעה פוקסקון, כי "הבטחנו בעבר למשפחה שמקום עבודתו של טינגזן אינו משפיע על רמת התמיכה שהחברה שלנו מספקת לו ולמשפחתו בתהליך השיקום הנוכחי שלו, וכן בטיפול לטווח רחוק".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. 1

    ממליץ להחרם מוצרי אפל עד שחברת המליונים הזו תטפל באדם המסכן הזה שחצי מוח הורידו לו כנדרש והרי לא חסר להם כסף ! לאבא ממליץ לך לפרסם את הדבר בכל הרשת ולתבוע את הצורה לאפל הם יסגרו איתך מאחורי הקלעים פיצוי בסכומים גבוהים מאוד של מליוני דולר ורק לא להודות באחריות שלהם !

  2. נדב אריכא

    זה לא חדש, כל מי שנוסע ברחבי המזרח הרחוק, ומסתובב בכפרים ובפרברי הערים הגדולות, נתקל בדלות, רואה את העוני ואת העבדות, מבחין מייד בניצול של ילדים קטנים בעבודות קשות ומסוכנות. העולם צריך להתפכח ולהחרים את אותם מקומות עבודה בהם מנצלים עובדים וקיימת עבדות ילדים בפרט"

אירועים קרובים