בלחץ השר אלי ישי: מרתון דיונים בוועדת המדע והטכנולוגיה לאישור התיקונים לחוק הביומטריה עוד לפני הבחירות

למרות פגרת הכנסת הצליח שר הפנים ישי לקיים דיון משותף של ועדת המדע והטכנולוגיה ו-ועדת הפנים והגנת הסביבה, שהתמקדה בצו שמגדיר את תקופת המבחן של החוק ● ח"כ אברהם מיכאלי, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, הבהיר כי יתקיימו דיוני המשך עד למיצוי הדיון בצו

אווירת הבחירות חלחלה גם לוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת: בלחץ שר הפנים, אלי ישי, הממונה על יישום חוק הביומטריה, התכנסה היום (ד') הוועדה לדיון משותף עם ועדת הפנים והגנת הסביבה, כדי לאשר את התיקונים לחוק, שעבר בכנסת בשנה שעברה. כזכור, עורר החוק התנגדות ציבורית גדולה, שאחד ממוביליה השר מיקי איתן. אחד משיאי ההתנגדות היה עתירתה לבג"צ של התנועה לזכויות דיגיטליות.

לאנשים ומחשבים נודע, כי הדוחף העיקרי לאישור החוק לפני הבחירות הקרובות הוא כאמור שר הפנים ישי, שגייס את הקואליציה לטובת הנושא. כך, הצליח ישי לכנס את הוועדות היום למרות פגרת הכנסת.

הצו המקורי הסדיר את עריכת תקופת המבחן (תכנית הפיילוט) להקמת מאגר ביומטרי ולהנפקת תעודות זהות חכמות – תכנית במסגרתה אזרחים יוכלו למסור באופן וולונטרי טביעות שתי אצבעות מורות ודמות הפנים על מנת לקבל תעודת זהות חכמה. אולם, בעקבות פסיקת בג"צ, החליטה המדינה לתקן את הצו המפעיל את תקופת המבחן של החוק. עיקר התיקונים עוסקים בהגדרה מדויקת של אמצעי הזיהוי והאימות הביומטריים, יצירת מדדים להערכת ההצלחה או הכישלון של תקופת המבחן ואבטחת המידע של הנתונים הביומטריים עוד בתקופת המבחן. כמו כן, אמור הצו המתוקן לעסוק בחלופות אפשריות למאגר הביומטרי, על מנת שניתן יהיה להחליט בסוף תקופת המבחן אם חוק הביומטריה יעיל או שישנן חלופות יעילות יותר. על פי הצו, תחל תקופת המבחן ב-1 בינואר 2013 ותימשך שנתיים.

בדיון שנערך היום הדגיש ח"כ אברהם מיכאלי, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, כי הוועדה לא תדון במכלול החוק כי אם בצו שאמור להפעיל את תקופת המבחן. הוא הבהיר, כי חשוב לו מאוד לשמוע את כל הצדדים הנוגעים בדבר – העותרים, נציגי הממשלה וחברי הכנסת, וכי יתקיימו דיוני המשך עד למיצוי הדיון בצו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים