שוחררה גרסת הבטה של דפדפן אופרה 10

הגרסה החדשה מבוססת על מנוע בשם Opera Presto 2.2, והיא מהירה יותר בלמעלה מ-40% מהגרסה הקודמת, 9.6 ● יש בה תכונות חדשות רבות מאוד, בהן טכנולוגיית טורבו שמתמודדת עם בעיות של חיבור איטי על ידי מנגנון כיווץ מידע, אינטגרציה מלאה עם שירות דואר מבוסס ווב ועיצוב חדש של היכולת לעקוב אחר לשוניות פתוחות ● ההשקה של ספארי 10 אמורה להיות בהמשך השנה

אופרה שחררה בסוף השבוע את גרסת הבטה הראשונה של הדפדפן הבא שלה, אופרה 10. לפי החברה, הגרסה החדשה מבוססת על מנוע בשם Opera Presto 2.2, והיא מהירה יותר בלמעלה מ-40% מהגרסה הקודמת, 9.6. עוד נמסר מאופרה, כי הדפדפן החדש מכיל הרבה מאוד תכונות חדשות, שרובן מבוססות על משוב שקיבלה ממשתמשים במהלך תקופת הפיתוח של הדפדפן.

גולת הכותרת של התכונות החדשות היא היכולת של גרסה 10 להתמודד, לפחות בתיאוריה, עם אתרים שעולים באיטיות בגלל חיבור איטי, למשל חיבור אלחוטי או בחיבור בעת שימוש בטלפון סלולרי. במקרה שכזה, אמור הדפדפן לזהות את הבעיה ולהפעיל טכנולוגיית טורבו שתפעיל מנגנון כיווץ מידע. בזכות מנגנון זה, אמור להיות שיפור משמעותי במהירות הגלישה.

תכונה חדשה נוספת היא אפשרות לבצע אינטגרציה מלאה עם שירות דואר מבוסס ווב ועם שירותי RSS מבוססי דפדפן. בעת לחיצה על קישור שמהווה הזמנה לשליחת דואר אלקטרוני, יפתח הדפדפן באופן אוטומטי את דף שליחת הדואר משירות הדואר המוגדר. לאחר שליחת ההודעה, יחזור הגולש לעמוד הקודם שגלש בו. פעולה דומה תבוצע בעת לחיצה על קישור להוספת תזרים מידע: לרגע אחד ייפתח דף הבית של השירות שבו הגולש משתמש לאיסוף המידע, ולאחר מכן יחזור הדפדפן לדף הקודם.

חידושים נוספים נמצאים בדף "החיוג המהיר" של הדפדפן, אף על פי שהתפקודיות הבסיסית של הדף הזה לא השתנתה. כך, יקבץ הדף קיצורי דרך גרפיים לאתרים מועדפים במקום אחד. ניתן יהיה להגדיר בין 4 ל-25 אתרים שיופיעו בדף הזה, בכל פעם שפותחים לשונית דפדפן חדשה. בגרסה החדשה יש גם עיצוב חדש של היכולת לעקוב אחר הלשוניות הפתוחות, פרי תכנונו של ג'ון היקס. במסגרת עיצוב זה, ניתן לגרור ולמתוח את פס הלשוניות עד שאפשר לראות תמונה מוקטנת של כל אתר פתוח.

הגרסה הסופית של אופרה 10 אמורה להיות מושקת בשלב מאוחר יותר במהלך 2009. לפי הנתונים של האתר Stats Counter, זכתה הגרסה בחודש האחרון לכ-2.41% מנתח השוק (בישראל – 0.8% בלבד), קצת יותר מספארי של אפל ומכרום של גוגל.

הדפדפן של אופרה נחשב לכזה שמציג לעיתים קרובות חידושים רבים ומרעננים. אופרה היא גם אחת הפעילות הבולטות במאבק שהוביל לקנסות הכבדים שהוטלו על מיקרוסופט בגין שילוב הדפדפן שלה במערכת ההפעלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים