עודד שיחור, HP: "מעל 70% מהתקנות ה-HANA של סאפ – על גבי פלטפורמות HP"

"ההנהלה רוצה מידע חוצה ארגון, בזמינות מיידית ומכל מקום בעולם. כדי לאפשר זאת, מבוססת HANA על טכנולוגיית In-Memory", אמר שיחור - ה-CTO של חטיבת האנטרפרייז ב-HP ישראל, בכנס הבכירים של C3 שנערך בסוף השבוע באיי מלטה ● רן גולן, טלדור: "המפתח להצלחה של פרויקטי IT הוא החלטה ניהולית, כי הטכנולוגיה תמיד עובדת" ● אורית קניגסברג ממלם מערכות הציגה את "עשרת הדיברות" של ניהול הפרויקטים ● מוטי הדס ממטריקס - נציגת רד-האט בישראל, דיבר על מצב הקוד הפתוח בארגונים

"מעל 70% מהתקנות ה-HANA של סאפ (SAP) מבוצעות על גבי פלטפורמות של HP", כך אמר עודד שיחור, ה-CTO של חטיבת האנטרפרייז ב-HP ישראל, בכנס הבכירים של פורום C3, שנערך בסוף השבוע האחרון באיי מלטה. לאירוע, שנותנת החסות הראשית בו היתה סאפ, הגיעו מנמ"רים מקרב לקוחות ומשתמשי סאפ ומנהלים בכירים מקרב השותפים העסקיים של החברה בישראל. את הכנס הנחה פלי הנמר, נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים.

שיחור ציין, כי HP היא שותפה עסקת ותיקה מאוד של סאפ – כבר 20 שנה – וכי באחרונה משקיעה ענקית המיחשוב מאמצים רבים בהטמעת ה-HANA בשוק הישראלי. הוא פתח את דבריו בהגדרתה של HANA בעיניים ארגוניות: "ההנהלה רוצים מידע חוצה ארגון, בזמינות מיידית, מכל מקום בעולם ובהיבט רחב מאוד ברמת האפליקציות הארגוניות. המדובר במנוע שיושב בתחתית שרשרת המנועים, שמפעילים את מערכות המידע הארגוניות. כך, על מנת לאפשר להנהלת הארגון לקבל מידע בזמן אמת, מבוססת HANA על טכנולוגיית In-Memory".

שיחור הדגיש, כי סאפ ממצבת את HANA כפתרון שמחולל מהפכה בעולם בסיסי הנתונים עבור משתמשים שדורשים ביצועים אנליטיים בזמן אמת. החידוש בו, ציין, הוא שהמידע לא תלוי בדיסקים ובפלטפורמות חומרה מוכרות, אלא בזיכרון – הזמין לכל אחד במהירות. "סאפ פועלת להטמעת ה-HANA על גבי ה-ERP, אז הוא יהפוך לכלי זמן אמת, עם יכולות תחקור המבוססות על ביזנס אובג'קטס (BusinessObjects). אנחנו מיישמים את HANA עבור לקוחות, כולל רישיונות, אפיון דרישות ותוצרה – והפתרון מגיע אליהם מוכן להתקנה כאפליינס", סיכם.

רן גולן, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בטלדור. צילום: פלי הנמררן גולן, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בטלדור, אמר באירוע כי "המפתח להצלחה של פרויקטי IT הוא החלטה ניהולית, כי הטכנולוגיה תמיד עובדת. בכל ארגון נדרש מנכ"ל שאומר 'אני רוצה את הפתרון', ואז כל שצריך הוא לתת לו מענה. הוא ציין, כי טלדור מיישמת את מתודולוגיית ה-Best Practices המוכרת בעיקר על פתרונות חדשים, אך גם על מערכות קיימות והאתגרים שהן מייצרות.

לדבריו, "אנו מסוגלים להרים פרויקטים באורך של בין שלושה ל-12 שבועות, על פי צרכי המגזרים השונים". הוא נתן לדוגמה פתרון של פרויקט איחוד מחסני נתונים למחסן מרכזי אחד. הפתרון, אמר, התבסס על פתרונות דומים שהוטמעו בארגונים אחרים, כאשר נעשה שימוש בקוביות מוכנות מראש של ביזנס אובג'קטס – צעד שקיצר את זמן הפרויקט.

אורית קניגסברג, מנהלת בכירה בחטיבת הפתרונות הפיננסיים במלם מערכות מקבוצת מלם-תים. צילום: פלי הנמראורית קניגסברג, מנהלת בכירה בחטיבת הפתרונות הפיננסיים במלם מערכות מקבוצת מלם-תים, פירטה את "עשרת הדיברות" של ניהול הפרויקטים, המהוות לדבריה את אבני הבניין לכל פעילות בתחום המיחשוב הארגוני. "עשרת הדיברות שלי, אותן אני מיישמת גם בחיי הפרטיים וגם בעבודה, הם תרבות, שותפות, תקציב, ניהול משאבים, אחריות, גמישות, מסירות, מקצוענות, שקיפות ואמון".

כדוגמה לתרבות פרוייקטלית, הזכירה קניגסברג את חברת הארגז – לקוח ותיק של מלם. "בשלב מסוים החליטו להמשיך לבד פרויקט שהחלו איתנו. אולם, לפני זמן מה הם שוב הרימו טלפון ואמרו, כי הם עומדים בפני העלייה לאוויר והגיעו למסקנה שהכי טוב יהיה אם מומחים שלנו יבואו ויעזרו להם". היא סיכמה באומרה, כי "שקיפות היא לדעתי עניין קריטי. יש לטפל בבעיות0ובאתגרים מבלי לטאטא מתחת לשטיח".

מוטי הדס, מנהל אגף פתרונות וקוד פתוח במטריקס. צילום: פלי הנמרמוטי הדס, מנהל אגף פתרונות וקוד פתוח במטריקס, המייצגת את רד-האט (Red Hat) בישראל, ציטט נתוני מחקרים עדכניים בנושא קוד פתוח. "85% מכל החברות הגדולות בעולם מטמיעות קוד פתוח בצורה זו אחרת, כאשר 30% מהשרתים במגזר העסקי מריצים לינוקס (Linux) של רד-האט".

הוא הוסיף, כי על פי כל התחזיות, בתוך כמה שנים יישארו בשוק שתי מערכות הפעלה: חלונות (Windows) ולינוקס. "אנחנו, ברד-האט, מסתכלים על הקוד הפתוח מכיוונים רבים, הרבה מעבר ללינוקס".

בהמשך, הדגים הדס כיצד פתרונות הקוד הפתוח של רד-האט מתממשקים לפתרונות ה-ERP של סאפ, והביא כדוגמה פרויקטים שנערכים בבנק הפועלים. הוא הציג את יישומי הקוד הפתוח הקיימים גם בתחומים מרכזיים אחרים, כמו וירטואליזציה ותווכה (Middleware). הוא ציין לסיכום, כי רד-האט מפעילה בארץ מרכז פיתוח, המעסיק כ-200 מהנדסים.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים למלטה

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים