האם רד-האט היא יעד הרכישה הבא של אורקל?

תלוי את מי שואלים בקרב האנליסטים בוול סטריט - ומתי ● סברה נוספת: אם לא אורקל תהיה זו שתרכוש את רד-האט, אנליסטים ועיתונאים כלכליים מעריכים, כי ייתכן שיבמ תעשה זאת ● מועמדת נוספת לרכישה: סיסקו

נושא חם בקרב מומחים, אנליסטים ועיתונאים בתחום המיזוגים והרכישות בעולם ההיי-טק, הוא מה תהיה הרכישה הבאה של אורקל. זאת, לאחר שענקית התוכנה הודיעה לפני כמה שבועות על כוונתה לרכוש את סאן, תמורת 7.4 מיליארד דולרים. לדברי מתיו וורצל, עורך חדשות און ליין באתר TheDeal.com, על בסיס שיחות שערך עם אנליסטים בוול סטריט, היעד הבא לרכישה של לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, הוא רד-האט.

וורצל מצטט את שיחתו עם האנליסטית קתרין אגברט, מבית ההשקעות ג'פריס, לפיה, רד-האט היא מועמדת טובה לרכישה על ידי אורקל, כחלק מכוונתה של אורקל לתמוך במערכת ההפעלה סולאריס, ולקדם אותה כחלופה ללינוקס של רד-האט.

כמה ימים קודם לכן, צוטטה אותה אנליסטית, כשהפעם היא מעריכה כי יבמ היא שתרכוש, בסופו של דבר, את רד-האט. היא כינתה את יבמ כ-"נסיך על הסוס הלבן", אשר יחלץ את רד-האט, שכבר נדחקה, ועשויה להמשיך ולהידחק לפינה על ידי אורקל. לדבריה, "המצב נראה בלתי נמנע, לפיו אורקל תעדיף את סולאריס. בזמן שהיא (אורקל) הצהירה שהיא תמשיך לתמוך במערכת ההפעלה של רד-האט לינוקס, יש תחושה, ולא רק אצל רד-האט, שהתמקדות גדולה יותר של אורקל בסולאריס, והעדפתה על פני רד-האט – היא מחוייבת המציאות".

אגברט הסבירה, כי "מטרת אורקל היא להגן על שקיעתה הצפויה של סולאריס". אגברט מעריכה באחד המאמרים אותו פרסמה לפני ימים אחדים, כי שליש מעסקי רד-האט נובעים מהגירה של ארגונים מיוניקס ללינוקס. לכן, היא מסבירה, הסכנה מכיוונה של אורקל, חוששים ברד-האט, היא שאורקל תציע ללקוחות תנאים מפתים ונוחים, על מנת שיישארו עם מערכת ההפעלה סולאריס, "ואולי אף ישלמו להם, על מנת שלא יהגרו לרד-האט". היא מציינת כי יבמ תמצא את רד-האט אטרקטיבית, בשל רכישתה של זו האחרונה את JBoss, וכי רד-האט יכולה להוות חלופה נאה עבור יבמ בעולם הג'אווה – במקום סאן שרכישתה על ידי יבמ לא הסתייעה.

מנגד, טוענים עיתונאים במדיה הכלכלית, כי אורקל לא תתאמץ לבצע מהלכים מורכבים שכאלה, ותתמקד במה שהיא יודעת לעשות הכי טוב, ואף קל: כסף שבא מעולמות בסיסי הנתונים והיישומים. הנימוק העומד מאחורי טענת הנגד, אומר כי אורקל לא תשקיע מהלכים בכיוון העצמת סולאריס והחלשת לינוקס של רד-האט. זאת, כיוון שהמטרה העיקרית של אורקל היא שלקוחות קיימים ימשיכו להשתמש בבסיסי הנתונים וביישומים שלה, ואילו לקוחות חדשים ירכשו את מערך המוצרים הקיים שלה, ויעדיפו אותם על פני אלו של מיקרוסופט ויבמ – דבר שקל יותר לעשותו עם לינוקס ולא עם סולאריס.

כותבים אחרים בניו-יורק סבורים, כי המועמדת הנכונה לרכוש את רד-האט, היא בכלל סיסקו, ולא יבמ או אורקל. רכישה שכזו, הם מסבירים, מתאימה יותר לענקית התקשורת, אשר החלה לא מכבר לפרוץ את גבולותיה ה-"טבעיים" בעולם ה-"C", ולהיכנס לתחומי ה-"IT" במרץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים