אלון בר, סאפ: "ביצענו מהפכה תעשייתית; המפתח הוא תיעוש של תהליך הייצור וצמצום זמני הטמעה"

"בזכות התיעוש הזה, יצרו סאפ ושותפיה הטמעות מהירות, שעונות על דרישות הלקוח", אמר בר - דירקטור בחטיבת השירותים הגלובליים של סאפ ישראל, בכנס הבכירים של פורום C3 באיי מלטה ● אבי צור, נס טכנולוגיות: "סאפ עוברת ליישום ופיתוח פתרונות המבוססים על ידע רב שנצבר אצלה, לאחר יותר מעשרים שנות ניסיון במאות אלפי ארגונים"

"במידה מסוימת, ביצעה סאפ (SAP) מהפכה תעשייתית – עברנו למודל מתועש יותר של מערכות ארגוניות בלוח זמנים קצר יותר. המפתח הוא תיעוש של תהליך הייצור", כך אמר אלון בר, דירקטור בחטיבת השירותים הגלובליים של סאפ ישראל, בכנס הבכירים של פורום C3, שנערך בסוף השבוע באיי מלטה. לדבריו, "בזכות התיעוש הזה, יצרו סאפ ושותפיה הטמעות מהירות, שעונות על דרישות הלקוח. הפתרון מורכב מאבני יסוד הכוללות חומרים מוכנים מראש, ובכך מקצר את שלבי פיתוח. זה דומה יותר למוצר מדף. כאן באה לעזרתנו המתודולוגיה החדשה של סאפ, המבוססת על Best Practices, וכוללת גם את הרכיבים הישנים והמוכרים, וגם תפיסות חדשות".

בר אמר את הדברים במליאת היום הראשון של הכנס. לאירוע, שנותנת החסות הראשית בו היתה סאפ, הגיעו מנמ"רים מקרב לקוחות ומשתמשי סאפ ומנהלים בכירים מקרב השותפים העסקיים של החברה בישראל. את הכנס הנחה פלי הנמר, נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים.

בחלק השני של הרצאתו, סיפר בר על פרויקט הטמעת מערכת PPM בחברת החשמל, שארך 12 שבועות בלבד. "הלקוח תקצב ותכנן את הפרויקט לתקופה ארוכה הרבה יותר. העובדה שהצלחנו לסיים את זה בזמן קצר כל כך, היא מאוד משמעותית. זה חלק מהתפיסה החדשה של סאפ: לא עוד פרויקטים ארוכי טווח שמשרתים לכאורה את המטרות העסקיות שלנו, אלא להיפך. בזכות קיצור הזמנים, יוכל הלקוח להתפנות לפרויקטים רבים נוספים, ולהשקיע משאבים ברכישת כלים ופתרונות של סאפ".

הטמעת CRM מבוססת שלוש רגליים
אבי צור, סגן נשיא ומנהל חטיבת סאפ בנס טכנולוגיות. צילום: פלי הנמר "סאפ עוברת בשנים האחרונות ליישום ופיתוח פתרונות המבוססים על ידע רב מאוד שנצבר אצלה, לאחר יותר מעשרים שנות ניסיון במאות אלפי ארגונים", אמר אבי צור, סגן נשיא ומנהל חטיבת סאפ בנס טכנולוגיות. "באחרונה התמקדנו ב-Best Practices בהטמעת מערכות CRM הנשענות על שלוש רגליים: שיווק, מכירות ושירות. בזכות זאת, אנו מציעים ללקוחותינו כלים לתכנון ובניית קמפיינים, ניתוח תועלות, ניהול הזדמנויות, ביצוע פעילות מכירה, בניית תחזיות יעדים וניהול מערכת השירות – הכל על סמך ניסיון קודם בארגונים דומים. עובדה זו מביאה אותנו למצב שבו אנו יכולים להעמיד ללקוח מערכת בתוך שלושה חודשים".

לדברי צור, "המצגות שלנו מדברות בשפת הלקוח. גם אם אנו מדברים עם הלקוח כרגע על CRM, אנו יודעים לתת לו מפת דרכים קדימה, לפתרונות שיענו גם על יתר הצרכים שלו". הוא ציין, כי גם בתחום ה-CRM בולטת מאוד מגמת הניידות – פנים ארגונית וחוץ ארגונית, ואמר כי הפתרונות שסאפ מציעה מתממשקים לעולמות המובייל וה-ווב. כמו כן ציין, כי נס נכנסת לתחום ה-HANA ולעולם ה-BW.

הסבה ב-11 חודשים
עידו ביגר, מנהל תחום טכנולוגיות BI ורשתות חברתיות, יס. צילום: פלי הנמרעידו ביגר, מנהל תחום טכנולוגיות BI ורשתות חברתיות ב-יס (yes), הציג בכנס את סיפור הלקוח של חברת מטריקס, המייצגת את ביזנס אובג'קטס (BusinessObjects) בישראל. ביגר תיאר את תהליך הסבת כל מערכת הדו"חות של יס, שמשרתת כ-600 משתמשים, במשך 11 חודשים. לדבריו, מדובר בזמן שיא שאינו מקובל בדרך כלל בארגונים דומים, שם פרק הזמן הדרוש להסבה עלול להגיע לכמה שנים.

"נקודת המוצא שלנו היתה שינוי פנימי ב-IT", אמר ביגר. "הגענו למסקנה שארגון IT צריך להבין את השפה העסקית של הלקוח. לכן, אנו עובדים כיום בשיטה של רפרטים: כל עובד IT שמטפל בלקוח בתוך החברה מכיר אותו היטב, יודע מה הבעיות שלו ויוצר מציאות שבה הוא חלק מאותו גוף שהלקוח מייצג. אם לא תבין את שפת הלקוח, אתה תדבר איתו בסינית – הוא לא יבין אותך ואתה לא תבין אותו".

הוא הוסיף, כי "אנו עובדים בשיטה פרואקטיבית ולא ממתינים שהלקוח יקרא לנו. אנו יוזמים רעיונות ופתרונות, וכשיש בעיה אנו יודעים לתת מענה מתאים. לא פעם, כשיש משבר באחת המחלקות – וזה קורה כל הזמן – הלקוחות בתוך הארגון יודעים שאנחנו איתם. אנחנו יודעים לעזור להם ולהיות איתם עד שהבעיה תיפתר".

בהמשך היום הציגו השותפים העסקיים את פעילותם עם סאפ. האירוע יינעל היום (ב') בפאנל מנמ"רים ומנכ"לים ובהרצאת אורח של רון בן ישי, הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות ו-ynet.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים למלטה

דיווחים נוספים מהאירוע יפורסמו בימים הקרובים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים