אושר: הרשת החברתית של טראמפ תמוזג ותהפוך לחברה ציבורית

בעלי המניות של Digital World Acquisition אישרו את המיזוג של האמת החברתית איתה ● על אף שהשלמת העסקה צפויה כבר בשבוע הבא, יש בפניה עוד כמה מהמורות ● ערך המניות של טראמפ בחברה - יותר משלושה מיליארד דולר

דונלד טראמפ, הנשיא לשעבר של ארצות הברית.

האמת החברתית (Truth Social), הרשת החברתית של דונלד טראמפ, התקדמה צעד משמעותי לקראת הפיכתה לציבורית. זאת, לאחר שבעלי המניות של החברה הציבורית Digital World Acquisition אישרו ביום ו' את מיזוגה של האמת החברתית לתוכה. שווי העסקה הוא 5.7 מיליארד דולר, כאשר הערך של חלקו של הנשיא לשעבר (ואולי גם לשעתיד) של ארצות הברית, שהוא בעל מניות הרוב ברשת החברתית, מוערך ב-3.3 מיליארד. סכום זה יכול לסייע לטראמפ בתשלום על תביעות שהוגשו נגדו בסכומי עתק, אם הן תתקבלנה, בהן תביעה אזרחית על מקרה הונאה בסך של 454 מיליון דולר, שהוגשה בניו יורק.

העסקה עתידה להיסגר סופית בעוד ימים אחדים. עם זאת, יש סביבה עננה מסוימת, משום שפטריק אורלנדו, המנכ"ל לשעבר של הרוכשת, ואנדי ליטינסקי, שהיה שותפו לעסקים של טראמפ, הגישו, בנפרד, תביעות להגדלת חלקם במניות, עקב עבודתם על העסקה, ולא ברור איך זה ייפתר. יצוין כי גם אם העסקה תיסגר בשבוע הבא, טראמפ, על בסיס תנאים שהוא חתם עליהם, לא יוכל למכור חלק או את כל המניות שלו בחצי השנה שלאחר מכן.

האמת החברתית הושקה בפברואר 2022, לאחר שב-2021 טראמפ נחסם בכמה רשתות חברתיות מהמרכזיות ביותר – טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם וסנאפצ'ט. זאת, בעיקר בעקבות אירועי ה-6 בינואר 2021, שבהם המון מוסת על ידו פרץ לגבעת הקפיטול בוושינגטון ביום שבו אושרה נשיאותו של המתחרה שלו בבחירות לבית הלבן, ג'ו ביידן – תוצאה שטראמפ סירב לקבל וטען כי היא מזויפת.

יש לציין שהאמת החברתית צברה אמנם פופולריות מסוימת בימין האמריקני, ה-"בייס" של טראמפ, אבל לא הרבה מעבר לכך. כמו כן, לאורך השנים דווח על באגים רבים ברשת החברתית. ככלל, הקמת האמת החברתית והתפעול שלה לאחר מכן היוו סיכון עסקי גדול עבור טראמפ, ומבקר החברה אף הודה בכך בשנה שעברה. בנוסף, מומחים העריכו כי יש סיכון גבוה שהמשקיעים של Digital World יפסידו מהעסקה. יצוין כי ביום ו', לאחר אישור העסקה, המניות של Digital World צנחו ב-13% במסחר בניו יורק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים