"הדבר המרכזי בפינטק 2.0 – היכולת לחבר אפליקציות רבות למקום אחד"

"זה מאפשר לחברות פינטק להציע ערך מוסף רב ללקוחות, באמצעות ניתוח של נתונים שנאספים מהרשת ושימוש בהם", כך אמר תמיר רוטר, סגן נשיא לאזורי EMEA ו-APAC בברייט דטה

תמיר רוטר, סגן נשיא לאזורי EMEA ו-APAC בברייט דטה.

"הרשת היא הדטה בייס הכי גדול בעולם, וניתן להגיע באמצעותה לאפליקציות פיננסיות רבות. הדבר המרכזי בפינטק 2.0 הוא היכולת לחבר הרבה אפליקציות כאלה למקום אחד. זה מאפשר לחברות פינטק להציע ערך מוסף רב ללקוחות, באמצעות ניתוח של נתונים שנאספים מהרשת (ווב דטה) ושימוש בהם", כך אמר תמיר רוטר, סגן נשיא לאזורי EMEA ו-APAC בברייט דטה.

רוטר דיבר בפאנל שנערך באחרונה במסגרת כנס Fintech Junction של אנשים ומחשבים, תחת הכותרת "פינטק 2.0 – העידן החדש של השירותים הפיננסיים". מנחת הפאנל הייתה מירב הראל, מייסדת ומנכ"לית MHFintechs, ומנחה הכנס כולו – בן פלד, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של אנשים ומחשבים.

לדברי רוטר, יש חשיבות רבה בצירוף של ווב דטה ובשימוש בה. "אנחנו רואים יזמויות טכנולוגיות שאוספות מידע על התנהגויות הלקוח והחשבונות שלו, כדי להבין יותר את הפעילויות שהוא מבצע ולהציע לו יותר שירותים. יש בתחום הזה לא מעט רגולציה, אבל הוא גם תחום מבטיח. בנוסף, הווב דטה מאפשר לזהות טרנדים יותר בקלות", אמר.

הוא הרחיב מעט על הרגולציה שמושתת על תחום זה ואמר כי "זאת הבעיה הגדולה ביותר כאן. האתגר של הגורמים הרגולטוריים הוא להגן על האינדיבידואל אבל לא למנוע ממנו את החדשנות, ולהיות הוגנים כלפי הספקים השונים. לאפשר לרגולציה לעוד שחקנים לגשת לדטה של הלקוח, כדי שיפיק רווח מזה".

עוד הוא ציין כי "האתגר מספר אחת בעולם הפינטק 2.0 הוא השינוי הגדול בציפיות של הלקוח. הוא מצפה לחוויית לקוח אישית. לשם כך, יש ליצור חבילות פתרונות – וזה כבר קורה".

ונקט, דירקטור בפרשוורקס.

ונקט, דירקטור בפרשוורקס. צילום: סיון חלימי

ונקט, דירקטור בפרשוורקס, אמר כי "זאת לא רק שאלה של חבילת פתרונות כדי לתת ללקוח שירותים על בסיס הדטה שלו, אלא גם שאלה של התפתחות של גופים פיננסיים מסורתיים וגדולים כגון הבנקים. למשל, לכלול ביטוח כחלק מהשירותים שלהם".

ניק אדמס, סגן נשיא למכירות בגלובליזיישן פרטנרס.

ניק אדמס, סגן נשיא למכירות בגלובליזיישן פרטנרס. צילום: סיון חלימי

ניק אדמס, סגן נשיא למכירות בגלובליזיישן פרטנרס, ציין כי "הרבה חברות בתחום הפינטק רוצות להיות גלובליות, והנתיבים המסורתיים כדי להגיע לזה הם מסובכים. קשה לחברות סקייל-אפ לחדור לשווקים חדשים במהירות. עם זאת, בזמן האחרון נוצרים מודלים חדשים, מעט יותר אג'יליים, שמאפשרים זאת".

אורן מרמור, סמנכ"ל ומנהל כללי לתחום התשלומים בפינסטרה.

אורן מרמור, סמנכ"ל ומנהל כללי לתחום התשלומים בפינסטרה. צילום: סיון חלימי

דובר נוסף בפנל היה אורן מרמור, סמנכ"ל בכיר ומנהל כללי לתחום התשלומים בפינסטרה. גם הוא חוזה ש-"יהיו בעולם הפינטק 2.0 מודלים עסקיים חדשים ושחקנים חדשים".

לדבריו, "הגופים הוותיקים בעולם הפיננסים – הבנקים ואחרים – צריכים לבדל את עצמם בעולם החדש של הפינטק. השאלה היא מה הם יכולים לתת מעבר לשירותים הבנקאיים הבסיסיים. לדטה יהיה מקום מפתח בכך, והשאלה היא איך לוקחים את הנתונים כדי להציע שירותים ספציפיים ללקוחות ספציפיים. הדטה המצטבר (Aggregated) הוא התשובה לכך".

לסיכום הוא אמר כי "התעשייה הפיננסית היא תעשייה שמרנית מאוד, והיא תדע בשנים הקרובות חדשנות בקצבים הרבה יותר גבוהים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים