"הגישה שתנחה את עולם הבריאות: דאטה מוכנה ומנחה לפעולה"

"צריך להאיץ את ההטמעה ואת קצב ההטמעה של מערכות שפועלות מרחוק, למען העקורים מהצפון ומהדרום, ויש לנו את הכלים לכך", אמר פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור.

"הגישה שמנחה את עולם הבריאות בהקשר ל-IT ולדיגיטל היא From Data to Action ו- Data to Action (מנתונים לפעולה ונתונים שמניעים לפעולה – י"ה): איך לזהות את הנתונים, לאסוף אותם, להפוך אותם למידע שיניב תובנות מושכלות – והן שיניעו לפעולה", כך אמר פרופ' חגי לוין, מומחה בבריאות הציבור.

פרופ' לוין דיבר בפתח וובינר בנושא בריאות דיגיטלית, שהתקיים היום (א'), ביוזמת אנשים ומחשבים ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. פרופ' לוין משמש כיו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, ומאז השבת הארורה ב-7 אוקטובר 2023 הוא משמש כראש מערך הבריאות במטה משפחות החטופים. לפי נשיא צרפת, עמנואל מקרון, פרופ' לוין היה מיוזמי העסקה שמטרתה העברת תרופות לחטופים.

"לחדשנות יש דרכים מוזרות להופיע", אמר פרופ' לוין. "למשל, לא כתוב בספרים איך להציל חטופים ולטפל בהם. מטה משפחות החטופים הוא ארגון חדשני במהותו. כך, למשל, יצרנו משקפי מציאות וירטואלית, על מנת שהמשתמשים בהם יוכלו לחוות את הסצנה של החטיפה, וכך לעורר מודעות לנושא החשוב".

הוא ציין כי "יש יותר מ-100 אלף עקורים מצפון ומדרום המדינה, ולכן נדרש להטמיע במהירות מערכות שפועלות מרחוק, למשל כדי לחפות על כך שהמרפאות בבארי ובניר עוז נהרסו. צריך להאיץ את ההטמעה ואת קצב ההטמעה של מערכות שפועלות מרחוק, ויש לנו את הכלים לכך".

"חובתנו לעשות שימוש מושכל בטכנולוגיה, כולל בבינה המלאכותית"

פרופ' לוין אמר כי "כמו בלוגו של אנשים ומחשבים, האנשים קודמים לכל, והם נמצאים לפני הטכנולוגיה. חובתנו לעשות בטכנולוגיה שימוש מושכל, כולל בבינה מלאכותית ובכלים חדשים, על מנת להעלות את רמת הבריאות באמצעות יכולות דיגיטל".

"בתחום בריאות הציבור", ציין, "חשוב להתמקד בהלימה לרגולציות. זאת, כי היינו עדים למקרים שבהם הכנסת טכנולוגיות חדשות הסבה נזק יותר מאשר תועלת. בצד עידוד וקידום החדשנות, חובתנו לפקח ולעשות את הדברים באופן מושכל, כדי שכל השחקנים ידעו וייערכו בהתאם".

"לפני כמה ימים יצאו באירופה הנחיות לטיפול בנתונים, ויש להן השלכות על עולם הבריאות. זו הזדמנות משמעותית עבור ישראל, כי אנחנו מדינה קטנה אבל מאוד דיגיטלית – מה שמאפשר מעקב טוב לביצוע מחקרים. מה גם שיש בישראל חברות חדשניות. כך אנחנו יכולים לעמוד בחזית הטכנולוגיה, וחובה עלינו להטמיע יכולות IT חדשניות".

פרופ' לוין ציין כי "חברות מסחריות כגון יצרניות הטבק הן 'חדשניות', כי הן מייצרות מוצרים חדשים, ממכרים ומזיקים לבריאות. הן מצליחות למכר קהל חדש של צעירים ובני נוער. חובתנו לא להותיר להן מגרש ריק".

לסיום הוא אמר ש-"אנחנו נמצאים בעת חירום, במלחמה, ועדים לשימוש בטכנולוגיה שנועד לסייע לתפקוד בעת הזו ולהיות ערוכים יותר באמצעותה. זה הוכיח את עצמו בקורונה, אז ראינו איך מערכת הבריאות המשיכה לתפקד תוך כדי המגיפה, והטמיעה אמצעים וטכנולוגיות חדשות עם אינטגרציה. עלינו לבחון כיצד ניתן להטמיע טכנולוגיות חדשות גם בעולמות השיקום של פצועי גוף ונפש, ולשקול, למשל, שימוש במציאות מדומה כחלק מהליך השיקום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים