גוגל קלאוד הכריזה על יכולות GenAI חדשות לארגונים

חברת הענן של גוגל הכריזה בכנס Next 2024 על פתרונות מבוססי בינה מלאכותית יוצרת בעולמות שירות הלקוחות, סביבת העבודה, האבטחה והסייבר, ועוד

תומס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד.

הביקורת על גוגל אומרת שהיא איחרה לעלות על הרכבת של הבינה המלאכותית היוצרת, ושמיקרוסופט הקדימה אותה בכמה צעדים, שלא לומר קילומטרים, עם השקעות הענק ב-OpenAI וב-ChatGPT שלה. עם זאת, גוגל כן נתנה פייט והשיקה את משפחת כלי ה-GenAI שלה, ג'מיני. היום (ג') היא הוסיפה עוד קרון לרכבת הזאת והכריזה על כלי GenAI חדשים לארגונים.

גוגל קלאוד, זרוע הענן של חברת הענק, מקיימת השבוע את כנס Next 2024 בלאס וגאס. מנכ"ל החברה, תומס קוריאן, ביצע את עיקר ההכרזות בדבריו בפתח האירוע. הוא אמר כי "בהסתכלות לאחור על השנה שהייתה, זה בהחלט מרשים לראות איך הלקוחות שלנו הצליחו להתקדם כל כך מהר מהתרגשות והתנסות ראשונית בכלי בינה מלאכותית עד ליישום שלהם, והשקה של מוצרים בשלב מוקדם. אנחנו לא יכולים לחכות לראות מה ילד יום בתחום הזה ומה הלקוחות יעשו בהמשך".

מה חדש?

בין החידושים שגוגל קלאוד הציגה באירוע: ראשית, פורטפוליו פתרונות הבינה המלאכותית שלה מאפשר כעת פיתוח של מערכות AI לטובת שירות הלקוחות, פריון העובדים ויצירת תוכן.

חידוש נוסף הוא הפיכתה של סביבת העבודה של גוגל לחכמה יותר. כחלק מזה, החברה הציגה את Google Vids – אפליקציה חדשה, מבוססת בינה מלאכותית, ליצירת וידיאו במקום העבודה, יחד עם תוספי AI חדשים לפגישות, הודעות ואבטחה.

כמו כן, החברה הודיעה כי היא מאפשרת להשתמש בבינה מלאכותית בענן מאובטח במיקום קרוב יותר לזה שבו הדאטה נוצרת ונעשה בה שימוש, וכן במסגרת סביבות מבודדות. מהיום, גוגל קלאוד מרחיבה את מספר המיקומים לאחסון נתונים עבור שירותי GenAI ל-11 מדינות, בהן ישראל.

עוד הציגה החברה יכולת מבוססת AI במרחב הסייבר: יישומי אבטחה חדשים המבוססים על ג'מיני מאפשרים לה, לדבריה, לחזק את יכולת איסוף המודיעין על איומי סייבר והתגובה להם.

הכרזה נוספת הייתה על מה שמכנים בגוגל קלאוד "תשתית אופטימלית של בינה מלאכותית". הכוונה היא לחידושים כמו A3 מגה, וכן שבבי HGX B200 ו-GB200 NVL72 של אנבידיה, שמגיעים לחברת הענן של גוגל, מעבד TPU v5p, שזמין כעת, ואפשרויות לאופטימיזציה של האחסון באמצעות בינה מלאכותית. בגוגל קלאוד אומרים כי "כל אלה מספקים את הבסיס החזק הנדרש לעומסי העבודה של הבינה המלאכותית". עוד היא הציגה את Google Axion – יחידת העיבוד המרכזית הראשונה של החברה לדאטה סנטרים, בהתבסס על הטכנולוגיה של Arm.

ויש גם, איך לא, את Vertex AI – עוד כלי חדש למדי של גוגל, שמציע מספר גדול אף יותר של אפשרויות עם Gemini 1.5 Pro (עם הצגת חלון הקשר של כמיליון טוקנים), Claude 3 ,CodeGemme ו-Imagen 2. בנוסף, Vertex AI כולל יכולות תיקוף באמצעות מנוע החיפוש של גוגל ובמסגרת הדאטה שמגיעה מאפליקציות ארגוניות כמו וורקדיי או סיילספורס.

מה עם המפתחים? הם זוכים לכלי עזר לקוד ולענן של ג'מיני, שבגוגל קלאוד מציינים ש-"מעצימים את הפרודוקטיביות של המפתחים, ומאפשרים קידוד באופן מהיר יותר ויעיל יותר".

לסיום, החברה הציגה אינטגרציה של ג'מיני עם BigQuery, מאגרי דאטה ו-Looker, שפותחים אפשרויות חדשות בכל מה שנוגע לניתוח דאטה, העברת מידע ורגולציה.

גוגל קלאוד נתנה באירוע כמה דוגמאות ללקוחות שכבר משתמשים או ישתמשו ביכולות החדשות: רשת המלונות IHG Hotels & Resorts, שפועלת גם בישראל, תשיק תוכנה לתכנון חופשות מבוססת בינה מלאכותית; רשת טארגט מבצעת אופטימיזציה של מבצעים ואיסוף מנקודות חלוקה באפליקציה ובאתר שלה; חברת האי-קומרס Etsy תשתמש באימון של Vertex AI לאופטימיזציה של המלצות החיפוש ומודלי הפרסום שלה, על מנת שהרוכשים יקבלו המלצות קנייה טובות יותר ושהיא תגדיל את מחזור המכירות שלה; וקארפור, שלא מזמן נכנסה לישראל, כבר משתמשת ב-Vertex AI ליצירת קמפיינים שיווקיים דינמיים בשבועות במקום בחודשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים