"היעד: שהצ'ט מבוסס ה-AI ידע לקרוא ולשמוע – בו זמנית"

את הדברים הללו אמרה לאורה בועזיז, ארכיטקטית פתרונות ענן בגוגל קלאוד ישראל, שהסבירה על כלי ה-GenAI החדש והמדובר של גוגל - ג'מיני

לאורה בועזיז, ארכיטקטית פתרונות ענן בגוגל קלאוד ישראל.

"עולם הבינה המלאכותית עלה כיתה עם הופעת הבינה המלאכותית היוצרת. בתוך העולם החדש הזה, גוגל השיקה את ג'מיני – צ'טבוט מבוסס בינה מלאכותית, שמשמש גם כעוזר קולי. הוא מסוגל לסייע למשתמשים בשדות פעילות רבים, להגיב לפקודות קוליות ולפקודות טקסט, ולנתח צילומים שהם מעלים. באופן זה, הוא גם פותח דלתות לעולם חדש של אפשרויות בחיפוש תוכן", כך אמרה לאורה בועזיז, ארכיטקטית פתרונות ענן בגוגל קלאוד ישראל.

בועזיז דיברה במפגש של E-Gov – פורום המנמ"רים והמנמ"ריות במגזר הממשלתי-ציבורי מבית אנשים ומחשבים, שהתכנס לפני ימים אחדים במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריה ציינה בועזיז את המיתוג מחדש של הצ'טבוט בארד, ששינה את שמו לג'מיני. ג'מיני קרוי על שמו של מודל שפה גדול (LLM) שגוגל הציגה בסוף השנה החולפת. המודל יצא לשוק בשלושה גדלים – אולטרה, פרו וננו. אולטרה הוא הדגם הגדול ובעל היכולות הרבות ביותר, פרו נועד לטיפול במגוון רחב של משימות וננו ישולב במכשירי הטלפון של המשתמשים.

"בעידן החדש של ג'מיני ניתן לבנות סוכנים חכמים יותר, כאלה שאפשר להטמיע בארגונים בכלל ובארגוני ממשל בפרט. הייחודיות של הצ'טבוט הזה הוא בהיותו מונחה נתונים", אמרה.

ג'מיני.

ג'מיני. צילום: Shutterstock

הובלה ב-30 מתוך 32 מדדי פעילות

לדברי בועזיז, "מבחני ביצועים שונים שנעשו בתעשייה העלו שג'מיני מוביל ב-30 מתוך 32 מדדי פעילות, וכך הוא מביא לתוצאות הכי טובות עבור הלקוחות והמשתמשים. הוא עובד היטב מול בני אנוש".

היא ציינה כי ג'מיני פותח מלכתחילה ובאופן טבעי לעבודה בסביבה מרובת מודלים. "אימנו אותו לטפל בכל סוגי החומרים – טקסט, תמונה ו-וידיאו", אמרה. "מההתחלה אימנו אותו על הכול ביחד, כך שהוא יוכל לפעול במהירות, תוך מעבר חלק ומהיר בין השדות השונים – למשל, לקפוץ לתמונה ומשם לווידיאו". בועזיז הוסיפה כי "יש לו יכולות הפקה מתקדמות, והוא פועל באופן מהיר. ככזה, הוא מעניק יתרונות למשתמשים מארגונים ממגזרי המדעים, המשפט והפיננסים, והופך אותו לכלי בעל ערך עבור המשתמשים". "כמו כן", הדגישה, "הוא בעל יכולות מתקדמות בהשלמת משימות מורכבות, כגון תכנות, הסקת מסקנות, ביצוע הוראות במדויק וסיוע בעבודה יצירתית. יש לו גם יכולת לפרש יותר טוב את ההקשר, מתוך הנחיות קודמות".

בועזיז אמרה שג'מיני מבין עברית ושגוגל כבר מציעה את מנוע הבינה המלאכותית החדש הזה בפלטפורמת ה-Vertex AI שלה. "שם אפשר למצוא את כלל הרכיבים והכלים הנדרשים על מנת לפתח מערכות ויישומים בענן, וכך לסייע למפתחים לגלות מודלים חדשים", הסבירה. "כל זה קורה תוך כדי טיפול בהיבטי הגנת הפרטיות, ניהול נתונים מוצפן, בקרה על השירות וניהול זהויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים