"ה-AI תהיה חלק אינטגרלי מהחיים שלנו, היא זו שתשלוט"

האם ה-AI יכולה להיות שופטת טובה יותר מבני אדם? מה ה-IQ שלה לעומת זה של אלברט איינשטיין? ואיך היא יכולה לשפר את השירות הממשלתי לאזרח? אייל פרקש, מנהל הטכנולוגיות הראשי של אקסנצ'ר ישראל, משיב

אייל פרקש, מנהל הטכנולוגיות הראשי של אקסנצ'ר ישראל.

"הבינה המלאכותית תהפוך להיות חלק אינטגרלי מהחיים שלנו. היא תקבל החלטות בשבילנו. מדי פעם נתקן אותה, אבל היא זו שתשלוט", כך אמר אייל פרקש, מנהל הטכנולוגיות הראשי של אקסנצ'ר ישראל.

פרקש דיבר בוועידת הפסגה Top Summit 2024 של אנשים ומחשבים, שהתקיימה אתמול (א') במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות מומחים ובכירים מהענף. מנחת האירוע הייתה דפנה ליאל מחדשות 12 ופרקש רואיין על הבמה על ידי גלעד שלמור – אף הוא מאותו הערוץ.

בראיון שאל שלמור את פרקש על היבטים שונים של הבינה המלאכותית. כך, למשל, הוא ציין שתחומי המשפט – שפיטה ועריכת דין – והביטוח "זועקים" לכניסה של AI אליהם. "אלה תחומים של מילים, ואין כמו בינה מלאכותית להתעסק עם מילים", אמר פרקש.

האם בינה מלאכותית יכולה להיות שופטת טובה יותר מבן אנוש?
פרקש: "כן ולא. יש כמה סטארט-אפים שמנסים להפוך את הבינה המלאכותית לשופטת, אבל ה-AI בנויה רק על בינה ולא על דברים כמו הכרה, רגש והיגיון, שבשפיטה הם חשובים מאוד. אנחנו עדיין לא במקום שבו הבינה המלאכותית מסוגלת להרגיש את המקרה כמו בני אדם".

האם יכול להיות שנראה מכונה עם הכרה ותת הכרה, ורגשות?
"קשה לומר. כרגע זה לא נראה, ולא נראה שזה עומד לקרות. ה-IQ של הבינה המלאכותית יכול להגיע כיום ל-155, וה-IQ של אלברט איינשטיין היה 160. לא מן הנמנע שבעוד 10-15 שנים נגיע לפיתוח שיבנה את אותה ההכרה בתוך המכונה".

איך המגזר הציבורי יכול להשתמש ב-AI לשיפור "חייו" וחיינו?
"המגזר הציבורי עבר מהפכה רצינית בשנים האחרונות, ורמת הנגישות לשירותים דיגיטליים ממשלתיים קפצה קפיצת מדרגה משמעותית. הטכנולוגיה יכולה להצעיד אותו עוד הרבה קדימה.

אתן כאן דוגמה: אנחנו, באקסנצ'ר, עורכים כבר כמה שנים פרויקט עם התביעה הכללית במדינה אירופית גדולה, והתובעים מדברים שם עם המערכת בשפה חופשית ומקבלים ממנה דאטה על בסיס מקרים דומים בעבר. הבינה המלאכותית מוסיפה לתובעים במדינה זו עוד שכבה של מידע, שאחרת הם לא היו חשופים אליה, מה שעוזר להם לבנות את התביעות בצורה יותר יסודית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים