"מהפכת ה-AI מתחילה בעובד.ת"
"המשתמש.ת, שמקבל.ת את היכולות הללו בסביבה הביתית-פרטית, רוצה אותן גם בעבודה, וזה יכול להביא למימוש הפוטנציאל העסקי", אמר בני מלכה, סמנכ"ל מכירות בחטיבת הקומרשיאל של דל ישראל

"הנהלות הארגונים מבינות את חשיבות התפוקה של העובדים.ות וכיצד הבינה המלאכותית יכולה לסייע להם.ן. בעבר לא ראינו מהפכה אמיתית באיסוף דאטה – אבל מהפכת ה-AI מתחילה בעובד.ת. המשתמש.ת, שמקבל.ת את היכולות הללו בשעות הפנאי ובסביבה הביתית-פרטית, רוצה אותן גם בעבודה, וזה יכול להביא למימוש הפוטנציאל העסקי הגלום בתחום לארגון", כך אמר בני מלכה, סמנכ"ל מכירות בחטיבת הקומרשיאל של דל טכנולוגיות ישראל.
מלכה דיבר במפגש של C3 – מועדון המנמ"רים והמנכ"לים מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים אתמול (א') במלון NYX בהרצליה. את המפגש פתח רונן זרצקי, יו"ר הפורום, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. נושאו היה "אופק ה-AI: מחלום למציאות עסקית".
הרצאתו של מלכה נשאה את הכותרת "סוכני AI בפעולה – מתפיסה למימוש". לדבריו, "בעבר, הכלים שבני האנוש פיתחו פעלו לפי ההוראות שהאנשים הנחו אותם. כעת, בפעם הראשונה, נוצרים בעולם כלים יוצרים – ולא פסיביים. בשל קצב ההתקדמות של הטכנולוגיה, מדובר – אולי – בהמצאה האחרונה באנושות שהיא פיתוח של בני אנוש, וההמצאות הבאות יהיו פרי פיתוח של AI".
חברה ללא עובדים
מלכה הציג את ה-"חברה ללא עובדים – Zero employee company". זה מושג חדש, שבו היחיד שמועסק בחברה הוא המנכ"ל, משום שכולה מבוססת על סוכני בינה מלאכותית. לדבריו, חברה שכזו תחצה בקרוב את רף ההכנסות של מיליארד דולר בשנה. "עידן הארגון ללא עובדים הולך לקרות ולכן, ארגון שלא יפתח את שעריו ליכולות הטמונות ב-AI ימצא את עצמו בסיכון גדול", אמר.
"בעבר", הוסיף, "בנינו מערכי מידע מורכבים ועבדנו על פרויקטים לחילוץ נתונים עם כל מיני כלים. כיום אנחנו מתחילים לראות את פירות ההתקדמות הטכנולוגית: את המהפכה הראשונה בעולם ה-AI נראה בתחום ה-Low Code-No Code. כבר כיום, 88% מהמפתחים מצביעים על שיפור משמעותי מאוד בכתיבת הקוד שלהם. כפי שאמר ג'נסן הואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה, כשהסביר ששפת הקוד החדשה היא אנגלית ילידית – 'הקידוד מת'. התקדמות נוספת תגיע בעולם טיוב הנתונים במאגרים שבנינו, כמו גם בשיפור בתחום חוויית הלקוח".
עיר בטקסס כדוגמה
מלכה סיפר על העיר אמרילו, שממוקמת בצפון-מערב טקסס וחוותה כמה אסונות טבע בשנים האחרונות, לרבות הצפות. "במהלך השנים, האוכלוסייה בה השתנתה וחוותה גיוון, ונוצר מצב שבו תושביה דוברים יותר מ-60 שפות, כאשר כרבע מהם לא דוברים אנגלית", ציין. "אנשי דל, בשיתוף העירייה, בנו עוזרת אישית וירטואלית לרווחת ולשירות התושבים. המייחד את דמותה הוא התאמה אישית של העוזרת מבחינת גזע, מראה, שפה ומבטא – עבור מקבלי השירות. הפרויקט הביא לגידול בהיקף צריכת השירותים על ידי התושבים ולהעמקת הקשר בינם לבין העירייה. ערכנו פרויקט דומה בשירות הדואר של ארצות הברית, עם קלרה – עוזרת אישית וירטואלית שחושפת מידע ונתונים על כלל שירותי הדואר, מועדי פתיחת הסניפים, עלויות משלוחים, פיצולים ועוד".
לדבריו, "המקרים האלה התאפשרו בין היתר באמצעות יישום של שלושה מדדים לשינוי, שהופעת ה-AI מאפשרת: בטווח הקצר, עריכת פרויקטים בסגנון 'ניצחונות מהירים' ושילובם עם אסטרטגיה ארוכת טווח לתחום. המדד השני הוא יכולת לקבלת תובנות אמתיות אודות העסק, עם תובנות מושכלות, מזוקקות ורק עם מידע רלוונטי. השינוי השלישי הוא המהפכה המתחוללת אצל הלקוחות".
מלכה ציין כי "בנינו עם אנבידיה מפעל בינה מלאכותית – AI Factory, שמספק פתרונות מקצה לקצה ומסייע בהטמעת GenAI בארגונים. המהפכה רק בתחילתה. כעת זהו זמן נהדר לבניית שותפויות אסטרטגיות: אנחנו יודעים לתת פתרונות מקצה לקצה, מתחנת העבודה ועד לדאטה סנטר – ועושים זאת עם כלי בינה מלאכותית מובילים, כי אנחנו פועלים בעולם ה-AI כבר שנים רבות".
תגובות
(0)