יוני בלוך עוזר לסטודנטים לעשות טכנולוגיה לתחום המוזיקה

הזמר ומייסד EKO, יוני בלוך (שלישי משמאל), בהאקתון, עם אנשי מכללת אפקה ובית הספר למוזיקה רימון. הפירוט המלא של המצולמים.ות - במורד האייטם.

מי אם לא יוני בלוך מתאים להיות מנטור בהאקתון שעוסק בטכנו-מוזיקה. למה דווקא הוא? כי זה שילוב של שני התחומים שבהם הוא עוסק – טכנולוגיה ומוזיקה. בלוך הוא זמר מוכשר (דיילי ציפי מחכה לשיר חדש) וייסד את Eko (אקו, ששמה מתכתב עם המונח Echo), שהטכנולוגיה שלה מאפשרת ליצור קטעי וידיאו דינאמיים בהתבסס על קטעים שהוקלטו מראש.

במסגרת ההאקתון נדרשו סטודנטים להנדסה להציע פתרונות טכנולוגיים חדשניים לאתגרי תעשיית המוזיקה והמוזיקאים. הזוכה במקום הראשון זכתה ג'וקבוקס. הכוונה היא לא למכונת ניגון התקליטים הישנה, אלא למערכת שיודעת להרכיב פלייליסט בזמן אמת, מתוך רשימות ההשמעה של האורחים באירוע. למקומות השני והשלישי הגיעו, בהתאמה, DDance – מערכת שמבצעת באלאנס באמצעות הסמארטפון, ובכך מסייעת גם להם וגם לאנשי הסאונד, וגלוברי – כפפת יד שתחליף את פלטת ה-DJ במחוות ידניות בלבד, מבלי לנתק קשר עין עם הקהל.

ההאקתון נערך ביוזמת אפקה – המכללת האקדמית להנדסה בתל אביב, ובית הספר למוזיקה רימון. הוא ארך 26 שעות רצופות, ועבדו בו צוותים מעורבים של סטודנטים להנדסה ומוזיקה משני המוסדות. כמו כן, השתתפו בו מנטורים מתעשיית המיוזיק-טק, יזמים מעולמות המדיה הדיגיטלית ומנהלי קרנות הון-סיכון.

יחד עם בלוך, השופטים והמנטורים הנוספים בהאקתון היו ד"ר אורי וינהבר, מנהל קרנות הון-סיכון גלובליות וישראליות; דני רווה, מייסד סינתיסייזר – אקסלרטור למוזיקאים; משה סיני, מנכ"ל רימון; אלון ברנע, סגן נשיא לפיתוח במכללת אפקה; ד"ר דגנית ערמון, ראשת בית הספר להנדסת תוכנה ומדעי המחשב במכללה; יזהר שכטר, סמנכ״ל רימון; ונאוה סברסקי סופר, ראשת מסלול חדשנות ויזמות בבית הספר.

ברנע אמר כי "חלק חשוב בתהליך חינוך מהנדסים הוא תרגול היכולת להיחשף לתחומים ושותפים חדשים, לנתח בעיה לא מוכרת וללמוד לבד כלים וטכניקות שלא למדת בכיתה. לא יכולנו לבקש לסטודנטיות ולסטודנטים להנדסה ומדעי המחשב באפקה שותף יותר טוב וחוויה מהנה ומעשירה יותר לתהליך מאשר ההאקתון עם רימון".

פירוט המופיעים בתמונה: מימין – עוז מחלבני, מנהל מרכז החדשנות והיזמות במכללת אפקה; אלון ברנע, סגן נשיא לפיתוח במכללה; ד"ר דגנית ערמון, ראשת בית הספר להנדסת תוכנה וראשת התוכנית למדעי המחשב במכללה; משה סיני, מנכ"ל רימון; נאוה סברסקי סופר, ראשת מסלול חדשנות ויזמות בבית הספר; הזמר יוני בלוך, מייסד EKO; שירלי קונס, בוגרת רימון ויזמית; ויזהר שכטר, סמנכ"ל רימון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים