אבטחה כללית

כ- 30 מנמ"רים מבתי החולים והמחוזות של שירותי בריאות כללית ועובדי אגף המיחשוב של הקופה, סיימו בהצלחה מסלול לימודים ייחודי שיזמה הכללית יחד עם חברת שיא סקיוריטי והטכניון. בטקס שהתקיים במרכז ההדרכה הארצי של הכללית בפתח תקווה, קיבלו הבוגרים תעודת הסמכה כמנהלי אבטחת מידע של היחידה ללימודי המשך וחוץ של הטכניון. מסלול הלימודים החל באוקטובר 2009, הועבר על ידי מרצים מטעם הטכניון ונמשך כ-230 שעות. עלות ההשקעה של שירותי בריאות כללית בהכשרה נאמדת במאות אלפי שקלים.

"מבנה מערך הגנת המידע של בתי החולים של הכללית מבוסס על כך שהאחריות בתחום זה מוטלת על המנמ"ר של כל בית חולים, מאחר ואין בהם תפקיד רשמי של מנהל הגנת מידע. למעשה, כל בית חולים של הכללית, וכך גם כל מחוז – כמוהו כארגון גדול מאוד בכל קנה מידה", הסביר איציק כוכב – הממונה על הגנת המידע בקופה. "לכן, בהתחשב במידע הרגיש ובסכנות הקיימות בתחום פשיעת מידע, אנחנו פועלים כדי לתת למנמ"רים את ההכשרה והכלים הטובים ביותר להצטיין בתפקידיהם".

יצוין, כי כוכב יזם את המהלך בשיתוף עם אגף המיחשוב ומערכות המידע של הכללית. לדבריו, מסלול ההכשרה שפיתח הטכניון נוגע בחמשת עולמות הגנת המידע: הקשחת תשתיות, הקשחת פיתוח ויישומים, כלים וטכנולוגיות להגנת מידע, ניהול וממשל אבטחת מידע ולוחמת מידע. כמו כן, נחשפו המשתתפים לרגולציה הרפואית בארצות הברית ולתקן ISO 27001 של מכון התקנים – תקן שלדברי כוכב אומץ על-ידי הקופה.

המשתתפים בתוכנית ההכשרה נבחרו בקפידה, תוך שהם נדרשים לעמוד בכל הדרישות הפדגוגיות של הטכניון על מנת לקבל תעודת סיום. שני סטודנטים – עטרה רון וערן בורשטיין, אף קיבלו תעודות הצטיינות.

"מעבר לכל הנושאים הטכנולוגיים, 'הגנת מידע היא תרבות' שכל עובד בכללית מתחנך להכיר אותה", סיכם כוכב. "היא נועדה להגן על המידע הרפואי הרגיש של הלקוח".

מימין, שורה אחורית: איציק כוכב - הממונה על הגנת המידע בכללית, הנהלה ראשית; צחי בן אבו - צוות תקשורת, הנהלה ראשית; בני חוגה - צוות תקשורת, הנהלה ראשית; ערן בורשטיין - מיחשוב, חברת תל-בר; איתן ג'יימס - מיחשוב, מחוז שרון שומרון. שורה אמצעית: ישראל גולדנברג - הגנת מידע, הנהלה ראשית; עמי דויטש – מיחשוב, הנהלה ראשית; עטרה רון - מיחשוב, בית החולים סורוקה; אלון גולדפרב - מיחשוב מחלקת רנטגן/הדמיה, כללית הנדסה רפואית; שמוליק נחמה - מיחשוב, מחוז ירושלים; מריו ולדוקס - תקשורת, הנהלה ראשית; אבי ויסמן - מנכ"ל שיא סקיורטי; דנה לנדאו - מיחשוב מכשור רפואי, כללית הנדסה רפואית; לאון קנטורר - מיחשוב, מחוז חיפה; יענקלה פטרושקה - מנהל הקורס ויועץ אבטחת מידע, שיא סקיוריטי. שורה תחתונה: ולרי רויטברג - מיחשוב, בית החולים גהה; אריאל גילת - מיחשוב, הנהלה ראשית; מיכאל אלין - מיחשוב, בית החולים סורוקה; פיני אבוטבול - מיחשוב, מחוז מרכז; ושלום בן-שלום - מיחשוב, מחוז דן פתח תקווה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים