בא לבקר במאורת הנמר: דויד פרידמן

07/05/2024 13:05
דויד פרידמן, מומחה ביזמות ובחיבור בין טכנולוגיה ומוזיקה - תחום חדשני המכונה 'מיוזיק טק'.

באחרונה ביקר אותי במאורה דויד פרידמן, שאני מכיר כ-28 שנים. לפרידמן – בעל .M.Sc במדעי ההתנהגות והניהול מהטכניון – יש סיפור קריירה לא ממש שגרתי. הוא החל כמנהל וכיזם בתחום הדיגיטל והסייבר, במספר חברות שבהן היה מייסד משותף, אלא שאז משבר רפואי אילץ אותו לקחת הפסקה להחליט מה טוב לשלב הבא של הקריירה שלו.

פרידמן שהוא גם מוזיקאי ומחזיק סטודיו ואולפן ביתי מרשים, עשה תפנית משמעותית – כיום הוא מוביל בישראל תחום חדשני ופורץ דרך בשם 'מיוזיק טק' (Music Tech).

כשפרידמן מדבר על 'מיוזיק טק' העיניים שלו נוצצות.

"המוזיקה הייתה ונותרה התשוקה והאהבה הגדולה שלי. אני מנגן בהרכבים מקצועיים, על מגוון כלי נגינה, כולל כלי הקשה ותופים. כל חיי המוזיקה והיזמות ליוו אותי בהרמוניה", סיפר.

תעשיית המוזיקה והבידור משתנה בעקבות התפתחות טכנולוגית ונמצאת בעיצומה של טרנספורמציה לכלכלה הדיגיטלית. מיזמים חדשניים מעצבים את עתיד התעשייה ואת חווית הצריכה ונוצרת אינטראקציה והשפעה על תחומים רבים נוספים כמו: חינוך, בריאות ו-Wellness, והשפעתם על המוח. בנוסף לכך, פיתוחי חומרה ותוכנה מתקדמים והשימוש ב-AI, VR & AR, Blockchain צוברים תאוצה.

"המרתק בתחום זה הוא האופי השונה של המוצרים והפתרונות המוצעים. חלק גדול מהם עוסק בתחומי IMPACT, פיתוח מוצרים ברחבי העולם הבאים להשפיע על אנשים, משתמשים והסביבה בצורה חיובית", הוסיף פרידמן ואמר.

הרומן עם התחום אצל פרידמן התחיל כמעט לפני עשור, יחד עם ד"ר אילן לוי. השניים פיתחו קורס ליזמות ופיתוח עסקי בבית הספר למוזיקה בקריה האקדמית אונו.

הודות לשינויים שהבינה המלאכותית מכניסה, כמו גם השפעתה על שוק העבודה בכלל ועל תעשיית המוזיקה בפרט, החליט פרידמן להתמקד בתחום זה ולפתח תוכנית אקדמית מתקדמת ולבסס קהילת ידע מקצועית בשת"פ עם התעשייה.

"למרות התקופה המאתגרת בצל המלחמה, לא עצרנו וניצלנו כל הזדמנות למנף אירועי תוכן בתחום. הפקנו כנסים בקריה האקדמית אונו, בשיתוף בכירים מעולמות ההיי-טק והמוזיקה, כולל אורחים מחו"ל, כמו מנהלי חברות שהתלוו למשלחת של הזמר ברונו מארס. קיימנו וובינר בו אירחנו מנכ"לים של סטארט-אפים בתחום. בנוסף, העלנו לאוויר את הפודקאסט על מוזיקה וטכנולוגיה, בשיתוף גלי צה"ל ויחד עם נדב רביד, מנהל גלגל"צ, בו אנחנו מארחים אנשים מובילים מהתחום", המשיך פרידמן וסיפר בשיחתנו.

"הגדרנו לעצמנו יעד ברור – פתיחת תואר שני במנהל עסקים עם התמחות במוזיקה, טכנולוגיה וחדשנות. המטרה לתת מענה להתעניינות הגוברת מצד אנשי טכנולוגיה והיי-טק, המגלים עניין בתחום ה'מיוזיק טק', והמקצועות הייחודיים שמתפתחים בתחום. אנחנו שוקדים על בניית תוכנית לימודים רב-תחומית", אמר.

במקביל לעשייה האקדמית, פרידמן מעורב במספר סטארט-אפים בתחום ומשמש כמנטור באקסלרטורים.

לדבריו, "מסתבר שבישראל יש כ-300 סטארט-אפים הקשורים לתחום, רובם בשלביהם המוקדמים. אמנם יש מספר קטן של חברות (כ-10) בשווי של עשרות מיליונים – מתוכן שני יוניקורנים (ארטליסט וסימפלי), אך אין עדיין מספיק ניסיון מצטבר או פלטפורמה שמסייעת בצורה ממוקדת ומקצועית לחברות אלו. 

את הניסיון הרב בניהול ופיתוח עסקי שצברתי, אני מתעל לסיוע למנהלים ולליווי מקצועי לחברות שנוגעות בתחומים אלו – מחבר אותן לגורמים בינלאומיים, במטרה לקדם משמעותית את האקוסיסטם המתפתח".

החזון של פרידמן הוא לחדש, ליזום, ליצור, להפוך את מדינת ישראל למובילה בתחום ה'מיוזיק טק', ברמה הלאומית והעולמית, בשנים הקרובות. יהיה מעניין לעקוב אחרי פועלו בהמשך הדרך.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי כתב

    Very interesting, a special field that connects music with technology, this connection looks promising in the future, as has been said in many fields, in my eyes as an engineer, the world of technology is also an art, and it also has its own harmonies. And so this connection of music and technology is fundamentally natural, and how important is this venture that leverages the connection and can lead to wonderful things, and how important it is that the gospel comes from Israel. I would also add some simple and basic examples of this connection.

  2. רמי כתב

    מעניין מאד, ובהחלט כיוון מבטיח אשר דורש הבנה במגוון תחומים כאשר הבסיס הוא החיבור למוזיקה , בעיני גם טכנולגיה זה סוג של הרמוניה ואמנות , אז למעשה החיבור בחנהם הוא ממש טבעי ומובנה, ואכן צריך את החברות והמיזמים שיממשו את זה בישראל ובעולם .

אירועים קרובים