איך לנהל שיחה קשה עם העובדים בהיי-טק?

מימין לשמאל: אילנה גינזבורג, קרן כהן ועורך דין חן אביטן.

במרכז לאודר לקידום תעסוקה בנגב, מיסודם של רונלד לאודר ו-JNF ארה"ב, התכנסו השבוע עשרות מנהלי ומנהלות משאבי אנוש החברים בפורום מנהלי משאבי אנוש בהיי-טק בדרום. במפגש, שנערך בעיר באר שבע, דנו בכירי חברות ההיי-טק בדרכי הפעולה המיטביות לפתרון קונפליקטים בתוך הארגון.

המפגש נערך ביוזמת מנהלת מרכז לאודר, קרן כהן, שאמרה בכינוס: "עולם התעסוקה החדש מאופיין בלא מעט פערים בין הציפיות והצרכים של העובדים ובין יעדי ויכולות הארגון. אלו פערים שניתן וצריך לגשר עליהם, על מנת לייצר הזדמנויות תעסוקה חדשות בתעשיית ההיי-טק בנגב ולהעשיר את ההון האנושי של החברות הפועלות באזור. כל זאת, מתוך חזון לפיו כוח אדם איכותי שמוצא הזדמנויות תעסוקה בנגב גם מקים כאן את ביתו".

את המפגש הובילו עו"ד חן אביטן, מייסד אומדנא מרכז הגישור והבוררות החדש בבאר שבע; ואילנה גינזבורג, סמנכ"לית משאבי האנוש בחברת ההיי-טק רזיליון. במסגרת מפגשי פורום מנהלי משאבי אנוש, מרכז לאודר מפגיש את המעסיקים המובילים בנגב ובדרום עם גורמי מקצוע, מומחי תוכן בתחומים להם ערך רב לעבודת הארגונים בנגב.

"במערכת היחסים בין עובד ומעסיק, בדומה למערכות יחסים ממושכות אחרות, יש סיכוי גבוה להגיע להסכמה גם ברגעי משבר", אמר עו"ד אביטן. "למרות העלות ומשך הזמן הארוך הנדרש לניהול הסכסוך בבתי המשפט, פעמים רבות ההליך לא מוביל את הצדדים לפתרון הרצוי. צד שזוכה בהליך המשפטי יכול להפסיד בראייה הכוללת, שכן לא באמת קיבל את המענה לו היה זקוק. גישור אינו רק הליך רשמי המתבצע בהפנייה מבית המשפט, אלא כלי חשוב שצריך להיות בידי כל מנהל". 

במפגש שיתפה גינזבורג בכלים פרקטיים לפתרון משברים בתוך חברת היי-טק. עשרות מנהלות ומנהלי משאבי האנוש שהשתתפו בפגישה ניהלו דיון פתוח כיצד מתווכים בין הדרג הניהולי בארגון וצרכי הארגון, לבין ההון האנושי, המהווה את ליבת העשייה של החברה ולו צרכים ורצונות ייחודיים. יחד ניסו המנהלים להגדיר כיצד מזהים ומשמרים את העובדים המהווים נכסים לארגון.

לקראת סיום המפגש נערכו סימולציות המדמות משברים במקום העבודה, ואת ההזדמנות לפתור אותם באמצעות כלים גישוריים.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות

נערך בנגב. פורום מנהלות ומנהלי משאבי אנוש בהיי-טק.

נערך בנגב. פורום מנהלות ומנהלי משאבי אנוש בהיי-טק. צילום: יח"צ

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים